۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

طراحی اسکله جدید پهلوگیری شناورها در گناوه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب پهلوگیری شناورهای صیادی و سفاری در بندر گناوه، اسکله جدید در این بندر طراحی می‌شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۵۹۲
طراحی اسکله جدید پهلوگیری شناورها در گناوه
به گزارش مانا، محمد راستاد در نشست با مسئولان استان بوشهر و تعاونی لنج داران گناوه با بیان اینکه شهرستان گناوه از دیر باز دروازه اقتصادی تجارت مناطق شمالی استان بوشهر محسوب می‌شده گفت: بندر گناوه آن چنان پرآوازه است که در فصول مختلف شاهد گردشگران متعددی برای خرید کالاهای ملوانی و تجاری به این بندر پررونق می‌آیند.
وی با بیان اینکه اسکله بندر گناوه جوابگوی نیازهای صاحبان شناورها نیست گفت: با توجه به اینکه بیشتر ساکنین گناوه از طریق دریا امرار معاش می کنند لازم است زیرساخت‌های بندری در شهرستان گناوه توسعه یابد که در برنامه‌های کوتاه مدت ضمن لایروبی خور گناوه اسکله این بندر بهبود می‌یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر این اینکه اسکله جدید در گناوه باید طراحی شود افزود: با توجه به افزایش روزافزون فعالیت‌های تجاری و صیادی در گناوه باید این مهم در دستور کار به عنوان برنامه دراز مدت در دستور کار قرار بگیرد
راستاد از ایجاد مرکز تجسس نجات دریایی در گناوه خبرداد و گفت: اکنون در استان بوشهر سه مرکز تجسس و نجات دریایی در بوشهر، کنگان و دیلم فعال است که با توجه به موقعیت بندری و تجاری گناوه یک ایستگاه تجسس و نجات با کشتی ناجی ایجاد می‌شود.
وی گفت: اکنون در استان علاوه بر تجسس ونجات دریایی در عمق یک فروند بلگرد برای تجسس هوایی فراهم شده است که در مواقع بحرانی از آَن استفاده می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه خوربندرریگ با بارش‌های زمستانی و ورود رسوب بسته می‌شود گفت: اکنون 20 میلیارد ریال صرف لایروبی و بازگشایی خور بندررریگ شده است که لازم است اسکله بندرریگ به دهانه خور منتقل شود.
راستاد از تکمیل لایروبی اسکله بندر دیلم خبرداد و گفت: اخیرا عملیاتی لاروبی بندر دیلم به پایان رسید و برای این عملیات 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار