۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

تولید12 هزار تن میگو در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت:امسال برای تولید 12 هزار تن میگوی پرورشی عملیات ذخیره‌سازی یک میلیارد و 100 میلیون بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر آغازشده است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۵۹۰
تولید12 هزار تن میگو در استان بوشهر
حسین بهمنیاری در گفتگو با خبرنگارمانا در بوشهر، با بیان اینکه عملیات ذخیره سازی میگو در سه‌هزار و 500 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر آغاز شده گفت: لارو ریزی میگوی 15 روزه در استخرهای پرورشی استان بوشهر آغاز شده که تا مرداد ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه 10 سایت پرورش میگو در نقاط ساحلی استان بوشهر فعال است گفت: نقاط ساحلی استان بوشهر که اراضی آنها تنها برای کشت و پرورش آبزیان کارآیی دارد در استان شناسایی و اکنون سه هزار و 500 هکتار از 60 هزار هکتار شناسایی شده در امر پرورش میگو فعال است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر، شهرستانهای ساحلی این استان را برشمرد و گفت: استان بوشهر دارای 10 شهرستان است که در 8 شهرستان امکان پرورش آبزیان  فراهم است.
بهمنیاری با بیان اینکه اکنون سایت‌های پرورش میگو در شش شهرستان استان بوشهر فعال است گفت: سایت‌های پرورش میگو شیف در بوشهر، دلوار درتنگستان، مند دردشتی، بردستان در دیر، رودحله ، رود شور، بندرریگ در گناوه و بویرات در دیلم از مناطق پرورش میگو در استان بوشهر است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 9 هزار تن میگو تولید کردند افزود: امسال با توجه به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم و تولید یک میلیارد و 200 میلیون قطعه بچه میگو پیش بینی می‌شود12 هزار تن میگو در این اراضی تولید شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهربا بیان اینکه تراکم ذخیره میگو امسال افزایش یافته است گفت: اکنون درهر هکتار242 هزار بچه میگو ذخیره سازی می‌شود که این مهم امکان تولید میگو را افزایش می‌دهد.
بهمنیاری با اشاره به اینکه امسال 191 مزرعه پرورشی در استان بوشهر در تولید میگو فعال هستند تصریح کرد: عملیات ذخیره سازی میگو هر ساله از اردیبهشت آغاز و تا مرداد ماه ادامه دارد که پس از سه تا چهار ماه پرورش آبان ماه عملیات برداشت میگو آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات تولید بچه میگو در 10 مرکز تکثیر در استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده بیان کرد: امسال این مراکز یک‌میلیارد و 200 میلیون قطعه بچه میگو تولید می‌کنند که برای پرورش به سایت‌های 10 گانه استان بوشهر تحویل می‌دهند.
وی از تولید درصد میگوی کشور در استان بوشهر خبرداد و افزود: در استان بوشهر در سال گذشته 9 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد که بیش از 70 درصد تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار