۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

جزئیات سانحه کشتی سانحه دیده در آبهای جزیره سیری

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزییات حادثه آتش سوزی یک فروند کشتی در آبهای سیری و آخرین وضعیت نجات یافتگان این حادثه را تشریح کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۸۱
جزئیات سانحه کشتی سانحه دیده در آبهای جزیره سیریبه گزارش مانا، "مهدی نوفرستی" درباره جزییات این حادثه چنین توضیح داد: فرمانده شناور "perun" در نخستین دقایق بامداد یکشنبه بیست ودوم تیرماه جاری برروی کانال رادیویی اطلاع داد که این کشتی دچار حریق شده و دونفر از21سرنشین آن دچار سوختگی شده اند.
وی افزود: این شناور که محموله شکر داشت، از ام القصر(بندری درجنوب عراق) به سمت بندر جبل علی امارات در حال حرکت بود که در فاصله 13 مایلی جنوب جزیره سیری دچار سانحه شده و از ادامه مسیر باز می ماند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس به محض دریافت پیام اضطرار این شناور و اطلاع از وقوع حادثه، شناور ناجی 10 را به موقعیت اعزام می کند، همچنین هماهنگی های لازم با نیروی دریایی سپاه، کشتی های عبوری و فرا منطقه ای نیز انجام شده و ضمن تماس با مرکز دریایی جزیره سیری، یدکش جهت کمک به تیم نجات اعزام می شود.
نوفرستی افزود: ناجی 10مصدومان را از کشتی مضطر گرفته و ساعت دو و 9 دقیقه بامداد به سمت جزیره ابوموسی در حال حرکت بوده که شناور مضطر اطلاع می دهد، که آتش مجددا شعله ور شده و تمام نفرات کشتی را ترک کرده و به درون آب پریده اند.
وی با اعلام اینکه سرنشینان توسط شناور ندسا در ساعت دو و 40 دقیقه از آب گرفته شدند، گفت: پس از نجات تمامی پرسنل این شناور، دو نفر که مجروح شده بودند، به علت وخامت حال آنها توسط ناجی 16 به بندر لنگه اعزام و از آن جا با بالگرد به بیمارستان شهید محمدی انتقال داده شدند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: پرسنل کشتی حادثه دیده از شناور ندسا به ناجی10 منتقل و درحوالی ساعت 5 صبح به جزیره ابوموسی اعزام و در مهمانسرا اسکان داده شدند.
به گفته نوفرستی، دو تیم آتش نشانی از جزیره ابوموسی و بندرلنگه جهت مهار آتش به منطقه اعزام شدند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان از اطفاء کامل آتش سوزی در شناور سانحه دیده خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 19 سرنشین در سلامت کامل هستند، یک نفر مجروح در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تحت درمان است و یک مجروح دیگر نیز به دلیل شدت بالای سوختگی ساعاتی پیش در بیمارستان جان سپرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار