۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

منطقه آزاد از واگذاری بی رویه اراضی هرمز بپرهیزد

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های جزیره هرمز، از قابلیت های این جزیره برای تبدیل شدن به قطب گردشگری طبیعی منطقه یاد کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۶۶
منطقه آزاد از واگذاری بی رویه اراضی هرمز بپرهیزد
به گزارش مانا از بندرعباس، ابوالقاسم جراره با اشاده به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلتمی درخصوص الحاق جزیره هرمز به سازمان منطقه ازاد قشم، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد با اتخاذ رویکردهای مناسب و پرهیز از سیاست واگذاری بی رویه زمین، زمینه های مناسب برای رونق گردشگری و تجارت را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ضمن موافقت با الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم گفت: این جزیره در گذشته های نه چندان دور مرکز تجارت خلیج فارس بوده به همین دلیل مهمترین تنگه آبی دنیا به نام این جزیره شناخته می شود.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان تاکید کرد: همچنین تاریخ این جزیره سرشار از رشادت و فداکاری در راه ایران بوده که تقدیم 36 شهید در زمان دفاع مقدس برگی زرین در افتخارات مردم این جزیره است.
نماینده مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،بندرخمیر و ابوموسی با اشاره به مزایای طبیعی این جزیره گفت : فاصله 8کیلومتری تا مرکز استان ، احداث اسکله اختصاصی در بندرعباس، اتصال به شبکه برق سراسری ، وجود آب شیرین کن و تصفیه خانه فاضلاب از نشانه های توجه نظام اسلامی به این جزیره است.اما قطعا الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم گام بلندی در راستای پیشرفت جزیره هرمز خواهد بود.
جراره در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نبود شغل مناسب برای اهالی مهمترین دغدغه ساکنان این منطقه است افزود : شرایط خاص جغرافیایی و طبیعی امکان ایجاد اشتغال در زمینه هایی مانند کشاورزی را در جزایر محدود می سازد و از طرف دیگر کمبود منابع دریایی هم صیادی را با مشکل مواجه ساخته است و بنابراین راهی جز گسترش تجارت و گردشگری برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار این جزیره باقی نمانده است .
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری این جزیره گفت : جزیره هرمز از سویی به عنوان بهشت زمین شناسان معروف است و از سوی دیگر با فعالیتهایی که جدیدا بوسیله جوانان هنرمند استان انجام شده به عنوان مرکز هنرهای محیطی کشور شناخته می شود و با الحاق این جزیره به منطقه آزاد زمینه برگزاری تورهای علمی و هنری از سراسر دنیا به راحتی فراهم شده و خود این مساله باعث رونق بیش از پیش این جزیره خواهد بود .
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت : لازم است سازمان منطقه آزاد با اتخاذ رویکردهای مناسب و پرهیز از سیاست واگذاری بی رویه زمین ، زمینه های مناسب برای رونق گردشگری و تجارت را در دستور کار خود قرار داده و زمینه تبدیل جزیره هرمز به قطب گردشگری طبیعی منطقه را هرچه سریعتر فراهم سازد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار