۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

رهاسازی 88 میلیون قطعه بچه ماهی خزر

مدیرکل اداره شیلات گلستان از رهاسازی 88 میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی به دریای خزر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۵۶۲
رهاسازی 88 میلیون قطعه بچه ماهی خزر

به گزارش مانا، "علی اکبر پاسندی" افزود: در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، 86 هکتار از مراکز تکثیر و پرورش در استان آبگیری و ذخیره سازی شده است.
به گفته وی، حدود 9 هزار قطعه مولد از دریا صید و به مراکز انتقال داده شده که تعداد 8 هزار قطعه از این مولدین در امر تکثیر استفاده شده است.
پاسندی با بیان اینکه کپور به عنوان گونه اصلی و قالب در استان تولید می شود، تصریح کرد: گلستان تنها استان تکثیر کننده این گونه است و امسال 50 میلیون قطعه از این 88 میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شده از نوع کپور و مابقی کلمه و سفید است.
در ادامه حسن پور رئیس مرکز تکثیر خاویاری سد وشمگیر نیز افزود: امسال 34 هکتار از استخرهای این مرکز آبگیری شده و حدود یک هزار و 200 قطعه مولد کپور و یک هزار و 400 قطعه مولد کلمه بصورت نیمه مصنوعی تکثیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد مولد تعداد 186 قطعه از دریا تامین شده و بقیه مولدین بکارگیری شده در همین مرکز مولدسازی شده است.
به گفته حسن پور، بیشترین فعالیت مرکز تکثیر و پرورش سد وشمگیر برای تولید کپور است و بخشی از این فعالیت ها به تولید و تکثیر کلمه اختصاص دارد.
وی افزود: بطور متوسط از هر مولد بین 40 هزار قطعه بچه ماهی تولید می شود و زمان تکثیر از فروردین تا خرداد ماه و رهاسازی از خرداد تا پایان تیر ماه انجام می شود. 
رئیس مرکز تکثیر و پرورش سد وشمگیر یادآور شد: تولید و تکثیر بچه ماهی و رهاسازی آن به دریا با هدف بازسازی ذخایر دریا و تثبیت اشتغال صیادان پره استان انجام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار