۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

قایقرانی در سفیدرود با شعار حمایت از محیط زیست

مراسم بدرقه قایقرانان ملی پوش برای اجرای پروژه زیست محیطی قایقرانی در رودخانه خاموش (سفید رود) با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در مقابل ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۵۶۱
قایقرانی در سفیدرود با شعار حمایت از محیط زیست

به گزارش مانا، دانیال توحیدی یکی از قایقرانان این پروژه با بیان اینکه در طی این سفر 760 کیلومتر طول رودخانه سفیدرود پارو زده خواهد شد، گفت: پیش بینی اولیه این است که این سفر 30 تا 40 روز به طول بیانجامد.
توحیدی ادامه داد: این حرکت از دیوان دره کردستان آغاز و پس از عبور از استان های زنجان، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان و عبور از تالاب بوجاق در دریای خزر پایان خواهد یافت.
وی هدف از این حرکت زیست محیطی را بررسی آسیب های وارده به رودخانه سفید رود به لحاظ احداث بی رویه سد بر روی این رودخانه و ایجاد بحران آب در منطقه، همچنین ترویج ورزش همگانی و ایجاد پیوند ورزش، محیط زیست و سلامت دانست و افزود: "آموزش لازمه ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست" شعار این حرکت زیست محیطی است.
قایقران محیط زیستی در ارتباط با انتخاب اسم رودخانه خاموش برای این پروژه، اظهار داشت: سفیدرود وضعیتی شبیه زاینده رود و ارومیه دارد و به همان شدت در حال خشک شدن است ولی بحران آن به صورت خاموش و ناپیداست و از همین رو برای نام این پروژه رودخانه خاموش را انتخاب کردیم.
توحیدی برگزاری کارگاه آموزشی برای ساکنین 135 روستای حاشیه سفیدرود به ویژه با محوریت آموزش کودکان را از جمله اقدامات محیط زیستی این سفر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در این کارگاه ها دلایل تخریب رودخانه و نقش مردم و جوامع محلی و بومی برای حفظ محیط زیست را شرح خواهیم داد.
وی با اشاره به پروژه قبلی خود در حمایت از فک خزری، گفت: در آن سفر نیز 1268 کیلومتر از خزر را در حمایت از فک خزری پارو زدم و قصد دارم پس از پروژه سفید رود، برنامه ای در خلیج فارس و برای آگاه سازی جوامع بومی و محلی خلیج فارس از آلودگی های فراگیر این اکوسیستم مهم آبی برگزار کنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار