۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

توسعه جزیره هرمز، در دستور کار منطقه آزاد قشم

قائم مقام سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، شکوفائی و توسعه این جزیره در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۵۹
توسعه جزیره هرمز، در دستور کار منطقه آزاد قشمبه گزارش مانا از قشم، احمد حبیبی در جمع مردم و اعضای شورای شهر جزیره هرمز با بیان این مطلب افزود: بررسی مشکلات جزیره هرمز از اولویت های این سازمان است.
وی با تاکید براینکه برهمین اساس در گام های بعدی برای توسعه این جزیره برنامه ریزی می شود، گفت: لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم در دولت گذشته به خانه ملت ارائه و در کمیسیون اقتصاد رد شده بود، اما خوشبختانه این لایحه در دولت تدبیر و امید و با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و امیدها را جهت توسعه اقتصادی این جزیره افزایش داد.
این مقام سازمان در منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه رسالت اصلی مناطق آزاد، ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، تاکید کرد: امیدواریم با برنامه جذب سرمایه گذاری ها و ایجاد کارگاههای کوچک و بزرگ در جزیره هرمز بتوانیم معضل بیکاری را با توسعه اقتصادی در این منطقه از بین ببریم.
وی تصریح کرد: با راه اندازی بندرگاه نخل ناخدا، تله کابین و همچنین ظرفیت های گردشگری و تجاری در جزیره هرمز، باید حرکت های مثبتی در مسیر توسعه اقتصادی این جزیره برداشته شود.
حبیبی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های جزیره هرمز گفت: برای موفقیت هرمز و نقش آفرینی آن در حوزه اقتصاد کشور باید در کنار امكانات موجود به دیگر زیر ساخت های اساسی مورد نیاز آن نیز توجه ویژه شود.وی با اشاره به نقش بی بدیل مردم هرمز در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و تقدیم 36 شهید و 100 جانباز، گفت: هر کمکی که به مردم این جزیره بشود حق آنان است و سازمان منطقه آزاد قشم نیز برای آبادانی این جزیره از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با تصویب الحاق هرمز به جزیره قشم، مردم این جزیره باید آگاه باشند که زمین ها و منازل خود را حفظ کنند و به راحتی گرفتار سودجویان و دلالان نشوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار