۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱

رهاسازی 50 هزار قطعه بچه ماهی درخاش

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: شهرستان خاش با تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب اقلیمی قطب پرورش ماهیان سرد آبی و گرم است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۵۵۶
رهاسازی 50 هزار قطعه بچه ماهی درخاش

به گزارش خبرنگار مانا امان الله طوقی در کارگروه شیلات و کشاورزی شهرستان خاش بیان کرد: خوشبختانه در این شهرستان بیش از 350 آبزی پرور به امر پرورش ماهیان گرم آبی اشتغال دارند .
مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش افزود: شهرستان خاش با داشتن شرایط اقلیمی مناسب و دارا بودن 350 باب استخر دو منظوره کشاورزی – شیلاتی یکی از قطبهای مهم پرورش و تولید ماهی در استان سیستان و بلوچستان بشمار می رود .
وی گفت: در کنار پرورش ماهی قزل آلا، انواع ماهیان مانند آمور، کپور و فیتوفاگ در 350 استخر پرورش ماهی خاش تولید می شود.
طوقی با اشاره به اینکه اخیرا حدود 50 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در60 باب استخر پرورش ماهی و آب بندانهای خاش رهاسازی شده است، گفت: بر اساس پیش بینی های کارشناسان امید می رود امسال حدود 104 تن انواع ماهیان گرم آبی در سطح استخرهای پرورش ماهی و مقدار ده تن در آب بندان ها و بندهای خاکی خاش برداشت شود.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: در راستای فعال سازی دو سالن تکثیری و ترویجی پرورش ماهی در «اِسکل آباد» خاش مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات به همت بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
امان الله طوقی بیان کرد: با حمایت بسیج سازندگی و شرکت «نگار نصر»، یک سالن 5 میلیون قطعه ای تکثیر پرورش ماهی در منطقه راه اندازی شده که با راه اندازی این سالن منطقه ما از لحاظ تهیه بچه ماهی به اندازه موردنیاز مردم استان به خودکفایی رسیده است.
وی افزود: یک باب سالن 100 تنی پرورش ماهی نیز در این منطقه وجود دارد که بخش زیادی از نیاز سالن های پرورش ماهی استان را تامین می کند.
طوقی با اشاره به استقبال مطلوب آبزی پروران در امر فعالیتهای شیلاتی اظهار کرد: همه ساله ، آبزی پروران این شهرستان با شرکت در کارگاه های آموزشی تولید و پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی باشیوه های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم و سردآبی با نحوه درمان آن و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می شوند.
وی افزود: آبزی پروران خاش تاکنون با استفاده از نرم افزارهای آموزشی در مورد تاثیر پارامترهایی نظیر Ph اکسیژن،دما،نیتریت،نیترات وآمونیاک آموزشهای لازم را فراگرفته و تاثیر هر یک از این موارد را بر نحوه تغذیه ،رشد و نمو ماهیان می دانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار