۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

بررسی احیای دریاچه ارومیه بزودی در صحن علنی مجلس

نایب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه با تأکید بر لزوم استفاده از پتانسیل های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: بررسی طرح احیای تالاب های کشور در کمیسیون کشاورزی به اتمام رسیده که در این طرح دست دولت را برای استفاده از پتانسیل های خارجی در راستای احیای دریاچه ارومیه باز گذاشته ایم.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۵۵۵
بررسی احیای دریاچه ارومیه بزودی در صحن علنی مجلسبه گزارش مانا غلامرضا نوری قزلجه استفاده از پتانسیل های خارجی را برای احیای دریاچه ارومیه لازم دانست و توضیح داد: با توجه به شرایط خاص دریاچه ارومیه و همچنین وجود جاذبه هایی مانند آب درمانی و لجن درمانی در این دریاچه می توان از پتانسیل های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرد.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه گذاران با پیش خرید بهره برداری از دریاچه ارومیه (به جز مصرف آب دریاچه) منابع لازم برای احیای دریاچه ارومیه تأمین می کنند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دریچه استفاده از منابع خارجی در طرح احیای تالاب های کشور دیده شده است.
وی افزود: بررسی طرح احیای تالاب های کشور در کمیسیون کشاورزی به اتمام رسیده که به دنبال گرفتن فوریت برای مطرح شدن آن در صحن علنی مجلس هستیم؛ با تصویب این طرح فضایی باز برای حضور پتانسیل های خارجی در راستای احیای دریاچه ارومیه گشوده می شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تصویب طرح مذکور دست دولت هم برای استفاده از پتانسیل های خارجی باز خواهد شد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که بحران دریاچه ارومیه طی سالها بی توجهی بوجود آمده و نباید انتظار داشت در زمانی کوتاه مرتفع شود.
نایب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه توضیح داد: زمانی موضوع دریاچه ارومیه در رسانه ها مطرح شد و اگر امروز خبری از این موضوع نیست اما مشکلات آن با عقل و منطق در حال پی گیری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار