۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

ارتقاء سطح آموزش منطقه آزاد چابهار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۵۵۰
ارتقاء سطح آموزش منطقه آزاد چابهاربه گزارش خبرنگار مانا، محمد جهانتیغی درباره امضای تفاهمنامه همکاری با منطقه آزاد چابهار، اظهار کرد: در راستای توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، ارتقا سطح مهارت‌های شغلی، اشتغال مولد و پایدار وآموزش نیرو برای پتروشیمی چابهار، تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار به زودی نهایی و امضا خواهد شد.
وی افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بستر سازی اشتغال مفید و مولد، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب تفاهمنامه نسبت به اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز متقاضیان بازار کار با حمایت منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اقدام خواهد کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر پیش‌نویس این همکاری به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی، استاندارد سازی و همچنین توجه به ظرفیت‌های جدید در عرصه اشتغال و کار آماده و تدوین شده است.
جهانتیغی عنوان کرد: بر اساس این تفاهمنامه برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، مشارکت در اجرای طرح‌های پژوهشی و آموزش مرتبط در حوزه آب، محیط زیست و صنایع تبدیلی، مشارکت مؤثر در شناسایی مشاغل جدید و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و راهبردی، مبادله توانمندی‌ها و تجربیات در بخش توسعه و ایجاد مشاغل و تربیت منابع انسانی، معرفی نمایندگان تام‌الاختیار برای تعاملات بیشتر از زمینه‌های همکاری دو مجموعه در راستای تفاهمنامه مذکور است.
وی اضافه کرد: طراحی، برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز منطقه آزاد، مشارکت مؤثر در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی علمی و مهارتی، صدور گواهینامه بین‌المللی برای مهارت آموختگان پس از برگزاری آزمون و کسب حد نصاب نمره قبولی، سنجش و تعیین سطح معرفی شدگان منطقه آزاد در تمامی حرفه‌های آموزشی از جمله تعهدات این اداره‌کل در راستای تفاهمنامه مذکور است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین، معرفی نخبگان و کارآفرینان مهارتی به منطقه آزاد برای مشارکت در پیشبرد اهداف فعالیت‌ها، فراهم کردن فضا و امکانات آموزشی مورد نیاز دوره‌های مختص مخاطبان منطقه آزاد، توانمند سازی منابع انسانی به مهارت و فناوری در زمینه بهبود فضای کارآفرینی و کسب و کار و اخلاق حرفه‌ای از دیگر تعهدات این اداره‌کل در راستای تفاهمنامه مذکور پیش‌بینی شده است.
جهانتیغی تصریح کرد: همکاری مؤثر در برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه آموزش‌های مهارتی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، همکاری در تجهیز و ارتقا سطح امکانات کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، تأمین اعتبارات موردنیاز دوره‌های پیشرفته و خاص مورد نیاز منطقه آزاد، همکاری در پرداخت حق‌الزحمه مدرسین و هزینه مواد مصرفی دوره‌های آموزشی منطقه آزاد از جمله تعهدات منطقه آزاد چابهار در راستای این تفاهمنامه است.
وی خاطرنشان کرد: نیازسنجی و معرفی دوره‌های آموزشی مورد نیاز منطقه آزاد به فنی و حرفه‌ای، همکاری در زمینه تهیه فضای آموزشی مورد نیاز برای دوره‌های آموزشی خاص منطقه آزاد، پرداخت حق ثبت‌نام، آزمون و صدور گواهی دوره‌های آموزشی مطابق با تعرفه سازمان از جمله تعهدات منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در راستای تفاهمنامه مذکور پیش‌بینی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار