۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

ایجاد اشتغال با گسترش مناطق آزاد تجاری صنعتی

عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار ، توانمندی های این منطقه را ارتقاء دهیم.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۵۴۸
ایجاد اشتغال با گسترش مناطق آزاد تجاری صنعتیكرامت الله زیاری به مانا گفت: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخشها و فعالیت های مختلف اقتصادی است.
عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: بدون سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی و روبنایی نمی توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.
به گفته وی یكی از راههای مفید و مناسب ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی است و بندر چابهار به عنوان یكی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش های شمالی دریای عمان قرار گرفته است.
وی بیان كرد: این بندر به علت موقعیت استراتژیك و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر كشورهای منطقه دارد.
زیاری ادامه داد: از جمله اهداف تاسیس منطقه آزاد چابهار را می توان در جذب سرمایه های داخلی و خارجی، كسب درآمدهای خالص ارزی از طریق توسعه صادرات غیر نفتی و تجارت و ترانزیت، ایجاد فرصت های اشتغال درآمد برای منطقه و در نهایت توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست.
عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: ضرورت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار می تواند در كاهش نرخ بیكاری در استان موثر باشد و در صورت بهره گیری مطلوب از این قابلیت ها می توان توانمندیهای منطقه آزاد چابهار را در این زمینه ارتقاء بخشید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار