۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

اهمیت ترانزیت در سند راهبردی منطقة آزاد چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سند راهبردی سازمان منطقة آزاد چابهار حمل‌ و نقل و ترانزیت کالا از طریق دریا مد نظر قرار گرفته است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۵۲۹
اهمیت ترانزیت در سند راهبردی منطقة آزاد چابهار

به گزارش خبرنگار مانا علی اوسط هاشمی در پنجمین جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به استان گفت: سفر فروردین ماه رییس جمهور به استان و منطقه چابهار مصوبات خوبی در زمینه اجرای طرح های عمرانی و بخصوص شیلاتی داشته است.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار آنقدر برای دولت مهم است که ریاست جمهور شورای اداری استان را در چابهار تشکیل و از نزدیک اسکله ها و بنادر چابهار را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد و مصوبات و اعتبارات خوبی برای توسعه چابهار مصوب کردند که مسئولین و مدیران باید پیگیر این مصوبات باشند.
استاندار بیان کرد: توسعه فعالیت‌های ترانزیتی از مبدأ چابهار به مقصد کشورهای افغانستان و پنج کشور آسیای مرکزی و بالعکس در درجه اول و ارتباط با سایر کشورهای شرق و غرب جهان از طریق ارتباط با محور تراسیکا در درجه بعدی به‌عنوان یک الزام توسعه ملی و منطقه‌ای بایستی از جمله قابلیت‌های توسعه محور ترانزیتی چابهار محسوب می شود.
هاشمی افزود: تقویت موقعیت فرامنطقه‌ای چابهار و جذب علائق اتباع کشورهای همجوار با توجه به زمینه مشترک و قرابت‌های فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد صنایع پتروشیمی در منطقه چابهار، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، متناسب با نیازها و چشم‌اندازهای آینده بخصوص در سطح منطقه باید برنامه ریزی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار