۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

صید صنعتی در بندر چابهار باید توسعه یابد

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: صید های سنتی بیشتر اوقات خطرات زیست محیطی برای دریا دارد و این صید ها باید جایگزین صید صنعتی شوند و توسعه یابند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۵۲۸
صید صنعتی در بندر چابهار باید توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مانا، یعقوب جدگال در بازدید از لنج های صیادی منطقه گفت: در حال حاضر صیادان منطقه به صید انواع ماهیان همچون سنگسر، سرخو، شیرماهی، سارم، هوور، شوریده، حلوا سیاه و شاه میگو (لابستر) مشغول هستند.
وی تاکید کرد: احداث صنایع شیلاتی برای توسعة منطقة آزاد چابهار لازم و صروری است.
وی تصریح کرد: برای رشد و شکوفایی منطقه باید به مواردی چون؛ توسعة زیربناها مانند اسکله‌های صیادی، پناهگاه‌ها، موج‌شکن‌ها، مجتمع‌های صیادی با تأسیسات مورد نیاز، توسعة راه‌های ارتباطی، گسترش شبکه‌های انتقال برق و آب آشامیدنی، توسعة کارخانجات یخ‌سازی، ایجاد صنایع تولید تور و سایر ادوات صید، تولید موتور، کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌های مجهز، توسعة تأسیسات انجماد و عمل‌آوری، و صنایع تبدیلی و فرایندی توجه ویژه داشت.
جدگال افزود: بنابراین با توجه به استعداد فراوان دریای عمان و کرانه‌های شهرستان چابهار برای صید انواع ماهی‌ها، و به سبب امکان دسترسی به اقیانوس هند، لازم است سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای گسترش امکانات زیربنایی صورت گیرد و کارخانجات مدرن و تکنولوژی جدید در صنایع مربوط به شیلات به کار گرفته شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار