۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

هشدار هواشناسی نسبت به تردد های دریایی

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان نسبت به تردد شناورهای سبک در خلیج فارس و ریای عمان هشدار داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۲۰
هشدار هواشناسی نسبت به تردد های دریایی
سعید رنجبر،مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اشاره به آخرین وضعیت جوی سواحل استان،خلیج فارس و دریای عمان، اظهار کرد: درحال حاضر دریای عمان و سواحل جاسک و همچنین جزایر غربی خلیج فارس نسبتا مواج هستند.
وی با اشاره به اینکه طبق داده های هواشناسی هم اکنون جهت وزش باد دراین مناطق جنوب شرقی می باشد و سرعت آن به 37کیلومتر بر ساعت می رسد، تصریح کرد: ارتفاع موج در دریای عمان نیز حدود 100سانتی متراست و تردد دراین شرایط دشوار خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: همچنین جزلیر کیش، لاوان و هندورابی نیز بادهای شدید، با سرعت 40کیلومتر بر ساعت را تجربه می کنند و ارتفاع موج دراین مناطق به 120سانتی متر می رسد.
رنجبر افزود: سرعت وزش باد در جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم و هرمز نیز به 34کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج دراین مناطق به 80انتی متر می رسد.
وی در تشریح جزیات بیشتر وضعیت جوی سواحل و آبهای استان هرمزگان ادامه داد: از بعدازظهر امروز(چهارشنبه) نیز تا جمعه، در جزایر خلیج فارس وزش باد شدید، گاهی همراه با گردوغبار و مواج شدن دریا را درپیش خواهیم داشت که دراین شرایط توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی در خلیج فارس و سواحل شرقی دریای عمان تردد نکنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار