۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
رئیس اتحادیه شناورهای مسافری:

نرخ کرایه های شناورهای مسافری افزایش یابد / 2500 لنج فرسوده باید جایگزین شود

رئیس اتحادیه شناورهای مسافری گفت: پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و با افزایش قیمت سوخت و سایر هزینه ها نرخ کرایه شناورهای مسافری هیچگونه افرایشی نداشته است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۵۱۷
نرخ کرایه های شناورهای مسافری افزایش یابد / 2500 لنج فرسوده باید جایگزین شوداحمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه تا کنون نرخ کرایه های شناورهای مسافری واقعی نبوده افزود: پیشنهاد ما افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت هاست در حال حاضر نرخ کرایه شناورهای مسافری 10 هزار تومان است که درخواست ما افزایش آن بین 12 تا 13 هزار تومان است.
وی در ادامه گفت: دستگاه های مختلفی که در خصوص این افزایش قیمت دخالت دارند هنوز به توافق نرسیده اند اما با توجه به افزایش هزینه های سوخت و سایر هزینه های جانبی ما پیگیر این قضیه هستیم.
رئیس اتحادیه شناورهای مسافری تصریح کرد: در حال حاضر کلیه شناورداران هزینه های قطعات خود را به صورت ارزی پرداخت می کنند در حالیکه درآمدشان ریالی است.
جایگزینی شناورهای سنتی با جدید
هاشمی در خصوص جایگزینی شناورهای سنتی با شناورهای جدید نیز گفت: توافقات اولیه با سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته تا از محل وجوه اداره شده سازمان ، تسهیلات در اختیار شناورداران سنتی و لنج ها جهتی جایگیزینی قرار گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود دو هزارو 500 لنج فرسوده در آبهای کشور وجود دارد که باید با شناورهای جدید و مطابق با اقلیم منطقه جایگزین شوند.
رئیس اتحادیه شناورهای مسافری گفت: برای فاز اول پیشنهاد ما جایگزینی 200 فروند بوده که به تدریج این تعداد افزایش پیدا می کند. این وجوه میان تمام استانهای ساحلی تقسیم می شود تا تمام استانها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: در حال حاضر از طریق وجوه اداره شده در زمینه ساخت شناورهای مسافری تفاهم نامه های لازم صورت گرفته و درحال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار