۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

منطقه آزاد قشم در تامین مالی هرمز به مشکل بر می خورد

یک نماینده مخالف طرح الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم گفت: در حال حاضر منطقه آزاد قشم در تامین زیرساخت‌های خود با مشکل مواجه است و قطعا در تامین مالی جزیره هرمز نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۱۴
منطقه آزاد قشم در تامین مالی هرمز به مشکل بر می خوردبه گزارش مانا، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم با یادآوری اینکه بحث توسعه قشم از سال 71 در مجلس مطرح است گفت: به اعتقاد من یک جریان پشت پرده این موضوع را هدایت می کند که آن را افشا خواهیم کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 71 کمیسیون دفاعی مجلس طرحی آورد که براساس آن کل قشم با وسعت 1500 کیلومتر مربع آزاد شود، بر این اساس نامه ای خدمت رهبری تنظیم شد و ایشان به ستاد کل ارجاع دادند که براین اساس وسعت جزیره قشم که 2.5 برابر بحرین بود در شمال شرق به صورت پیوسته 300 کیلومتر شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دوباره در مجلس طرحی آورده شد که همان 1500 کیلومتر مربع به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود و هر بار این کار را کردند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با طرح این سؤال که استراتژی مناطق آزاد چیست ادامه داد: استراتژی و هدف اصلی از ایجاد مناطق آزاد صادرات است اما در جزیره قشم واردات که استراتژی بر ضد اقتصاد مقاومتی است توسعه یافت.
وی گفت: مشخص می شود که منطقه آزاد اصلا ربطی به وسعت ندارد و باید اهداف مناطق آزاد یعنی تولید ارز، توسعه صنعتی و اقتصادی را مدنظر داشت.
برچسب ها: دولت و مجلس
ارسال نظرات
آخرین اخبار