۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
عضو هیت رییسه مجلس مطرح کرد:

ساماندهی مرزهای جنوبی با فعال سازی بازارچه های مرزی

عضو هیت رییسه و نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی مرزهای جنوبی برنامه ریزی هایی در قالب ایجاد بازارچه های مرزی و تعاونی‌های مرزی انجام شده که زمینه توسعه این مناطق را فراهم می‌کند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۱۱
ساماندهی مرزهای جنوبی با فعال سازی بازارچه های مرزیبه گزارش مانا از بندرعباس، محمد آشوری در نشست علنی امروز(چهارشنبه 18 تیر) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم گفت: اگر نگاهی منطقی به نظام برنامه ریزی در مرزهای کشور وجود داشته باشد، می‌توانیم از استعدادهای این مناطق به خوبی استفاده کنیم.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توجه به آمایش سرزمین و تمرکز زدایی عاملی برای توسعه نیافتگی مرزهای کشور شده، بنابراین باید با یک نگاه چند وجهی به مرزها زمینه توسعه پایدار اقتصادی را فراهم کرد.
آشوری با تاکید بر اینکه امنیت مرزها امنیت پایه است، افزود: برای ساماندهی مرزهای جنوبی برنامه ریزی هایی در قالب ایجاد بازارچه های مرزی و تعاونی‌های مرزی انجام شده که زمینه توسعه این مناطق را فراهم می‌کند.
وی افزود: موافقت با لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم باعث می‌شود که این منطقه از مزایای مناطق آزاد اقتصادی بهره مند شود.
به گزارش مانا، مجلس شورای اسلامی در نخستین دستور کار جلسه امروز کلیات طرح الحاق جزیره هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم را تصویب کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار