۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

کلیات الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم رای آورد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم موافقت کردند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۱۰
کلیات الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم رای آوردبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، نشست علنی امروز(چهارشنبه 18 تیر) قوه مقننه رأس ساعت8:11 دقیقه به ریاست ابوترابی فرد و با حضور 201 نفر از نمایندگان آغاز شد.
دستور کار نخست امروز صحن، پیرامون گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم(دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت) بود که با موافقت نمایندگان کلیات طرح الحاق جزیره هرمز و آب راه اتصالی آن به جزیره قشم به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم تصویب شد.
براساس ماده واحده این لایحه در صورت تصویب نهایی، جزیره هرمز و آبراه اتصالی آن به جزیره قشم به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم ملحق می‌شود.
در تبصره این لایحه آمده است: هیات وزیران، اعتبار لازم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز را ظرف سه سال از تاریخ تصویب این قانون در بودجه های سنواتی پیش بینی و به سازمان اداره کننده منطقه تخصیص می‌دهد.
گفتنی است این لایحه به صورت دو شوری تعیین و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.
شایان ذکر است، طرح الحاق جزیره هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم که پیش از این به تصویب کمیسیون عمران مجلس رسیده بود، ساعتی قبل در صحن علنی مورد رای گیری قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار