۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

مرگ تدریجی هامون نتیجه غفلت چندین ساله

رئیس فراکسیون نجات دریاچه هامون گفت: به علت غفلت چندین ساله در خصوص دریاچه هامون شاهد تبخیر آب موجود و مرگ تدریجی این تالاب هستیم.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۵۰۷
مرگ تدریجی هامون نتیجه غفلت چندین ساله

به گزارش خبرنگار مانا؛ سید باقر حسینی در کارگروه تالاب هامون گفت: در راستای نجات این دریاچه باید مسئولان دست از اقدامات مقطعی برداشته و تلاش جدی برای رفع مرگ تدریجی این دریاچه داشته باشند.
وی بیان کرد: دریاچه هامون سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریای خزر و دریاچه ارومیه است. این دریاچه از سه دریاچه کوچک تشکیل شده‌ که در زمان وفور آب به هم متصل می‌شوند. هامون به رودخانه هیرمند وابسته است که این وابستگی باعث شده تا هرگونه نوسانات در میزان آب آن، مشکلاتی را برای کل سیستم به وجود آورد.
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان تبخیر آب به علت گرمای بیش از حد هوا بالاست باید آبگیری دریاچه هامون با جدیت و با اصول کارشناسی صورت بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه باید آبگیری دریاچه هامون با رعایت عمق مناسب انجام شود، تصریح کرد: زمانی که عمق دریاچه هامون افزایش یابد بی‌شک از تبخیر زیاد آب جلوگیری شده و به این ترتیب خشکی آن رخ نخواهد داد.
وی با بیان اینکه نجات دریاچه هامون از جهات مختلف دارای اهمیت است،‌گفت: تلاش برای احیای این دریاچه نتیجه مثبتی در تقویت توسعه استان خواهد داشت.
حسینی با یادآوری تلاش مجلس به ویژه فراکسیون احیای دریاچه هامون برای نجات این دریاچه از خشکی، گفت: این فراکسیون تاکنون بارها جلساتی با مسئولان از جمله رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست داشته اما با این حال خروجی در خور توجهی عاید این دریاچه نشده است.

برچسب ها: دریاچه هامون
ارسال نظرات
آخرین اخبار