۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳

نقش ارگان های دریایی در شورای عالی خلیج فارس مشخص شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با تعیین شدن نقش ارگان های دریایی در شورای عالی خلیج فارس و همکاری مشترک قطعا در کاهش آلودگی خلیج فارس و بهبود وضعیت آن تاثیر گذار خواهد بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۵۰۵
نقش ارگان های دریایی در شورای عالی خلیج فارس مشخص شودبه گزارش مانا، پروین فرشچی اظهار کرد:چندی است شورای عالی خلیج فارس با اهداف زیست محیطی، مسایل فرهنگی و اقتصادی به ریاست رییس جمهوری تشکیل شده است که هر کدام از بخش ها زیر نظر رییس مربوط به خود فعالیت می کند، به عنوان مثال بخش محیط زیستی آن به ریاست رییس سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می کند.
وی ادامه داد:شورای عالی خلیج فارس در واقع موجب توسعه و تقویت همکاری بین کشورهای اطراف خلیج فارس می شود که می توانند در قالب امضای تفاهم نامه های دو یا چند جانبه با هم همکاری کنند.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همکاری ها با توجه به توان و تخصص کشورها در قالب تفاهم نامه انجام می شود و تاکنون در این زمینه ایران با عمان مذاکراتی داشته است که برای امضای تفاهم نامه در حال بررسی بیشتری هستیم.
وی تاکید کرد:خلیج فارس یک دریای شکننده و دارای محیط زیست حساسی است و از آنجا که منبع آبسنگ های مرجانی و انواع ماهیان، آبزیان و گیاهان دریایی است بنابراین حفاظت از این حوضه آبی از اهمیت زیادی برخوردار است.
فرشچی گفت:قطعا زمانی که وظایف ارگان های دریایی در بخش محیط زیست شورای عالی خلیج فارس به طور کامل مشخص شود برنامه ریزی ها و امضای تفاهم نامه های دو یا چند جانبه بر اساس توانایی های کشورها منعقد خواهد شد.
وی اظهار کرد: همکاری ها می تواند در زمینه آب توازن کشتی ها، حفاظت از تنوع زیستی، همکاری در بازسازی و احیای زیستگاه ها و مقابله با آلودگی خلیج فارس باشد.
به گفته وی تاکنون جلسات متعددی با ارگان های دریایی کشور با معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست برای همکاری بیشتر برگزار شده است.
فرشچی درباره تاثیر گرد و غبار بر روی آبزیان گفت: اینکه چه میزان گرد و غبار بر روی خلیج فارس می نشیند و چه میزان از آن ته نشین می شود نیاز به بررسی بیشتری دارد و تاثیر گرد و غبارهای ته نشین شده نیز باید با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار