۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

تولید یك میلیون تن محصولات معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس

یك میلیون و 40 هزار و 431 تن انواع محصولات صنایع معدنی از جمله فولاد و آلومینیوم در سه ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۹۳
تولید یك میلیون تن محصولات معدنی در منطقه ویژه خلیج فارسبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس ، مدیرعامل منطقه ویژه با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری در مجموع 304 هزار و 391 تن اسلب و 688 هزار و 287 تن آهن اسفنجی در منطقه ویژه تولید شد كه از این میزان 40 هزار و 16 تن اسلب به خارج كشور صادر شده است.
مسعود هندیان افزود: در مدت یاد شده در مجموع 45 هزار و 418 تن آلومینیوم در منطقه ویژه تولید شد كه از این میزان 17 هزار و 846 تن آلومینیوم به خارج از كشور صادر شد.
وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال همچنین دو هزار 335 تن شمش روی در منطقه مذكور تولید شد كه از این میزان یک هزار و 800 تن به خارج صادر شد.
هندیان اظهار داشت: همچنین تولید آب توسط سه كارخانه آب شیرین كن در منطقه ویژه در سه ماهه نخست سال جاری به یك میلیون و 700 هزار مترمكعب رسید.
مدیر عامل منطقه ویژه ادامه داد: همچنین كل تناژ تخلیه مواد معدنی در فصل بهار امسال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با افزایش چشمگیری مواجه شد و به یك میلیون و 68 هزار و 702 تن رسید ؛ در حالی كه در مدت مشابه سال قبل این رقم برابر با 729 هزار و 587 تن بود.
وی در پایان تصریح کرد که این موفقیتها متاثر از جاری شدن فرهنگ بومی سازی ، تقویت منابع انسانی و پیاده سازی مدل های مدیریت در فرآیند ایزو است و خانواده منطقه ویژه خلیج فارس می کوشد با بهره مندی از دانش مجامع علمی کشور و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک مسیر تولید و چالش ها فر روی آن را شناسایی و نسبت به ارتقای ارائه خدمت تا حصول نتیجه و ثبت مدلهای آماری برای جلب سرمایه گذاری به جهت تحقق اهداف بلند مدت منطقه و رونق اقتصاد استان است لحظه ای درنگ نخواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار