۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

حقوق کار دریانوردان و تکالیف دولت

کتاب حقوق کار دریانوردان و تکالیف دولت با مقدمه دکتر عزت ا... عراقی و تالیف دکتر عباس توازنی زاده منتشر شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۴۸۹
حقوق کار دریانوردان و تکالیف دولت
در این کتاب ضمن بررسی نظام حقوقی حاکم بر شرایط کار دریانوردان در کشتی های تجاری و ویژگی های منحصر بفرد و آخرین تحولات حقوقی مربوط به کار دریایی، از جمله تصویب مقاوله نامه جامع کار دریایی (2006 ) در سازمان بین المللی کار، با تبیین سختی ها و معضلات استثنایی حقوقی و مادی کار در کشتی های تجاری، دلایل ضرورت وضع یک رژیم حقوقی خاص برای کار دریایی و حمایت همه جانبه حقوقی و اداری دولت از دریانوردان، به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
پیشینه تاریخی، مفاهیم و ارتباط کار دریانوردی با حقوق کشتیرانی تجاری، شرایط استخدامی کار دریانوردان در کشتی های تجاری دریاپیما، ایمنی و بهداشت کار در کشتی های تجاری دریا پیما، اجرایی قوانین و مقررات ملی و استانداردهای بین المللی کار دریانوردی، رژیم حقوقی حاکم بر شرایط استخدامی و ایمنی کار در کشتی های دریا پیمای ایرانی پنج فصل این کتاب 550 صفحه ای است. این کتاب توسط انتشارات اسرار دانش منتشر شده است.
گزیده هایی از متن کتاب:
"استخدام برای کار در دریا از گذشته به معنی خطر، انزوا و محدودیت بوده است و این امر به نوبه خود محدودیت در دسترسی به هر گونه سیستم قانونی و اداری و برخورداری از حمایت های حقوق لازم برای دریانوردان را در پی داشته است."
"... اجرای مقررات کار دریایی در کشتی های تجاری در دریا،فرع بر امکان اعمال موثر حاکمیت توسط کشور پرچم است. اما زمانی که کشتی در آب های بین المللی و مناطق دریایی سایر کشورها قرار دارد، اعمال حاکمیت و بازرسی شرایط کار با محدودیت مواجه می شود..."
ارسال نظرات
آخرین اخبار