۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل جدی گرفته شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان بیش از 2هزار و 200کیلومتر ساحل داریم و باید از این طرفیت استفاده های اقتصادی بیشتری شود، افزود: کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل باید جدی گرفته شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۴۸۷
کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل جدی گرفته شودبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، ایدنی در جلسه کارگروه توسعه سواحل، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم ارایه طرح های قانونی، سواحل مغفول مانده اند.
وی با اشاره به اهمیت سواحل، این مناطق مهم را یک ثروت ملی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از کشورها که اهمیت سواحل را دریافته اند، فعالیت های گسترده ای بدون تخریب محیط زیست و با در نظر داشتن توسعه پایدار صورت می گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه، دولت مکلف به تکمیل طرح توسعه سواحل بود اما این مسله تحقق نیافته است.
ایدنی از مشارکت و همکاری 18دستگاه در تدوین طرح جامع توسعه سواحل خبر داد و تصریح کرد: برهمین اساس، وزارت راه و ترابری سابق و وزارت کشور مکلف شدند این طرح را انجام دهند که در همین راستا طرح به سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع دریایی کشور سپرده شد.
دبیر کارگروه توسعه سواحل استان هرمزگان ادامه داد: در نهایت، طی ابلاغی به استانداران استانهای ساحلی، دستور برگزاری جلسات کمیسیون های این طرح با دبیری مدیران کل بنادر و دریانوردی استنها صادر شد.
وی بر مشارکت و همکاری دستگاه های مرتبط با این طرح تاکید کرد و گفت: طی دو سال گذشته که این تصمیمات گرفته شده، متاسفانه خروجی کار مورد رضایت نیست.
ایدنی با بیان اینکه در استان هرمزگان بیش از 2هزار و 200کیلومتر ساحل داریم و باید از این ظرفیت استفاده های اقتصادی بیشتری شود، افزود: کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل باید جدی گرفته شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه همواره تعارضاتی بین محیط زیست و توسعه وجود دارد، گفت : باید با حساسیت بیشتر و کار کارشناسی، توسعا سواحل و رکنق اقتصاد با بهره گیری از این طرفیت را دنبال کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار