۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

رسیدگی به سواحل در برنامه ریزی های کلان مغفول مانده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: متاسفانه تاکنون رسیدگی به مناطق ساحلی خصوصا در جنوب کشور مغفول مانده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۴۸۵
رسیدگی به سواحل در برنامه ریزی های کلان مغفول مانده استصالح دریانورد در گفتگو با مانا سواحل را نقطه عطف هر کشوری دانست و تاکید کرد: بهره برداری از سواحل نیازمند مدیریت صحیح و اصولی است.
وی در ادامه به طرح مطالعاتی سواحل اشاره و بیان کرد: این کار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و کارگروه توسعه سواحل که مورد تصویب شورای عالی شهرسازی قرار گرفته، به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار می شود.
معاون استاندار هرمزگان موضوع سواحل و بهره وری از آنها را بسیار حایز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در خلیج فارس بیفتد، دنیا از این مسئله متاثر می شود و این نشان دهنده اهمیت این منطقه است.
دریانورد توسعه پایدار سواحل خلیج فارس را مستلزم هماهنگی و همکاری های بین المللی دانست و ادامه داد: مدیریت و ساماندهی در جهت توسعه سواحل، مربوط به یک اداره یا نهاد خاص نیست، بلکه باید همه دستگاه های اجرایی مرتبط دراین زمینه مطالعات موردنیاز را انجام داده و در جهت تحقق آنها اقدام کنند.
این مقام مسوول در استان هرمزگان اضافه کرد: متاسفانه تاکنون رسیدگی به سواحل در برنامه ریزی های کلان کشور مغفول مانده است، زیرا در گذشته اقتصاد کشور به نفت اتکا داشته و سایر ظرفیت ها دست نخورده مانده است.
دریانورد از منابع طبیعی بعنوان یک محرک اقتصادی یاد کرد و گفت: در ادبیات برنامه و بودجه سال های قبل، حتی بحث های مربوط به صید و صیادی نیز مدنظر نبود، درحالی که این بخش یکی از مهمترین راه های ارتزاق مردمان جنوب و شمال کشور بوده است.
وی با اظهار اینکه دولت تدبیر و امید تاکید بسیار زیادی بر توسعه سواحل دارد، تاکید کرد: نگاه ویژه دولت به سواحل، نشان دهنده شناخت لازم از ظرفیت هایی است که کمتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان همچنین گفت: یکی از بحث های مهم مطالعات انجام شده بر روی استفاده از ظرفیت های قانونی از ساحل و دریا است.
وی اظهار کرد: یکی از مسایل چالش برانگیز در بندرعباس، موضوع ساخت و ساز واحدهای تجاری و مسکونی در حریم 60متر دریا است که می بایست برای این مسئله جلسات کارشناسی تشکیل و تصمیم گیری شود.
دریانورد تصریح کرد: شهرداری بندرعباس معتقد است با وجود دیواری که در ساحل کشیده شده، باز هم باید حریم 60متررعایت شود.
این مقام مسوول در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره با اینکه در طرح مطالعاتی توسعه سواحل استان هرمزگان، 13جزیره مغفول مانده اند، تاکید کرد: این مسئله باید بازنگری شود، چرا که استان هرمزگان به غیر ابوموسی، 13جزیره دیگر با کاربری های مختلف دارد و توسعه سواحل این مناطق نیز امری مهم است.
وی با اشاره به وجود زیرساخت ها در استان هرمزگان، از بندر شهیدرجایی و صنایع مختلف بعنوان یکی از عوامل توسعه این مناطق یاد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار