۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

اجرای اصلاحات جدید کنوانسیون SOLAS از اول جولای

كنوانسیون بین‌المللی ایمنی در دریا که شامل قوانین مربوط به تجهیزات لازم جهت حفظ جان افراد در كشتی و دریا است از ابتدای ماه جولای جاری به همراه الحاقیه و اصلاحات جدید لازم الاجرا شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۷۹
اجرای اصلاحات جدید کنوانسیون SOLAS از اول جولایبه گزارش مانا، قوانین تصویب شده توسط این كنوانسیون شامل لزوم وجود تجهیزات لازم در كشتی‌ها جهت حفظ جان افراد در دریا است.
تجهیزات نامبرده شامل لوازم اجرای عملیات امداد و نجات، قایق نجات و نیز باند هلیكوپتراست.
بر اساس این قانون كشتی‌های ساخته شده قبل از یکم جولای ماه جاری میلادی در زمان تعمیرات ادواری خود ملزم به داشتن تجهیزات یاد شده هستند.
گفتنی است كشتیهای با تناژ 500 GT یا کمتر، كشتی‌های مسافربری درون مرزی، كشتی‌های ماهیگیری، قایق‌های تندرو، كشتی‌های با كارایی ویژه و تجهیزات حفاری در دریا شامل این قانون می‌شوند.
براساس این گزارش و به نقل از سازمان بین المللی دریانوردی، لزوم كاهش صدا بخصوص بر روی عرشه، وجود حداقل دو دستگاه تجهیزات رادیویی به منظور اطلاع آتش‌نشانان از وقوع آتش بر روی كشتی، انجام آموزش‌های لازم در مواقع بروز حادثه و كار در تجهیزات حفاری، تجدید مدارك و گواهی‌نامه‌های كشتی ذکرشده در پروتكل 1988و لزوم وجود كانتینرهای ایمن با بارگیری مجاز به همراه ذكر مشخصات بار داخل كانتینر به منظور جابجایی امن از دیگر قوانین تصویب شده توسط این كنوانسیون است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار