۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

تدوین طرح جامع مبارزه با قاچاق سوخت در هرمزگان

استاندار هرمزگان از تدوین طرح جامع مبارزه با قاچاق سوخت دراین استان خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۴۶۱
تدوین طرح جامع مبارزه با قاچاق سوخت در هرمزگانبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در نشست خبری، پیرامون رهاسازی سوخت قاچاق در دریا اظهار کرد: هرمزگان استان پهناوری است و بیش از هزار و صد کیلومتر ساحل دارد که کار کنترل این مقدار ساحل بسیار سخت است.
وی با اشاره به اینکه 140خور در استان وجود دارد، افزود: ده ها ورودی غیرمجاز در استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از سوخت قاچاق از این طریق وارد استان می شود.
جادری با تاکید بر کنترل ورودی های استان، خاطرنشان کرد: برخی خودروهایی که سوخت قاچاق را وارد استان می کنند، با حواله های قانونی، مثلا با عنوان صادرات به این اقدام دست می زنند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سوخت قاچاق از این طریق وارد استان می شود و پس از آن در محلی دپو می شود و بعد از آن، بوسیله خودروهای مختلف سواری و وانت، وارد ساحل شده و تحویل لنج ها و قایق ها می شود.
وی درحال حاضر 140خور غیرمجاز در استان در امر قاچاق سوخت دخالت دارند، ادامه داد: بدین ترتیب سوخت توسط این شناورها به کشتی هایی با ظرفیت بالا می رسد و سرمایه ملی از این طریق به هدر می رود.
جادری با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد به قاچاق رو آورده اند، تصریح کرد: امکانات و نیروی انسانی موجود، در امر مبارزه با قاچاق سوخت کافی نیست.
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره با اینکه اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت مطلوب بوده، اما بازهم راضی نیستیم، بیان کرد: امکانات ما نیز برای مبارزه با قاچاق سوخت در مقایسه با امکانات قاچاقچیان قابل مقایسه نیست.
وی با تاکید براینکه برخی مجبورند به قاچاق روی بیاورند، بیان کرد: یکی دیگر از بحث هایی در موضوع قاچاق مطرح است وضوع عدم وجود اشتغال پایدار و مناسب است.
جادری با بیان اینکه اکثر افراد از خطرات و حرام بودن قاچاق اطلاع دارند، تاکید کرد: برخی مجبورند به سمت قاچاق بروند، اما اگر زمینه تولید فراهم شود، بسیاری از افراد حاضر نیستند به سمت قاچاق بروند.
استاندار هرمزگان در تشریح بیشتر طرح مبارزه با قاچاق سوخت، گفت: این طرح در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تدوین شده و جزییات آن اعلام خواهد شد که در صورت اجرا، بخش بزرگی از مسئله قاچاق سوخت حل می شود.
جادری همچنین از ورود نیروی دریایی ارتش و سپاه به مسئله قاچاق سوخت خبر داد و افزود: بزودی این نیروها در دریا وارد عمل می شوند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی کارت سوخت که مربوط به استان نیست، در بحث قاچاق مورد استفاده قرار می گیرند که دراین ارتباط طرحی تدوین شده تا سهمیه وسایل گازوئیلی بر اساس کارکرد اعطا شود.
وی در انتها نیز تاکید کرد: عدم برخورد متولیان این بخش، علت اصلی افزایش قاچاق سوخت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار