۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

بهره برداری فاز 12 پارس جنوبی تا پایان سال

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت :عملیات تکمیل و توسعه فاز 12 پارس جنوبی با جدیت جهت بهره برداری از این فاز تا پایان سال جاری در حال انجام است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۵۵
بهره برداری فاز 12 پارس جنوبی تا پایان سالموسی احمدی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت : اجرای سه فاز از پروژه های پارس جنوبی كه مهمترین آن فاز 12 است در اولویت وزارت نفت قرار دارد و عملیات آن با جدیت در حال انجام است .
وی با اشاره به سفر اخیر دکتر لاریجانی به عسلویه اظهار داشت : در این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی ، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد نفتی ،از روند پیشرفت فازهای پارس جنوبی دیدار و ابراز رضایت کردند .
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح فعالیت های کارشناسان وزارت نفت برای پیشرفت و بهره برداری هرچه سریعتراز میادین مشترک پارس جنوبی گفت : عملیات ساخت و نصب سكوهای فاز 15 و 16 پارس جنوبی به منظور بهره برداری از این فازها در حال انجام است.
احمدی با بیان اینکه عملیات فاز 12 پارس جنوبی نیز با جدیت در حال انجام است ادامه داد: ورود دو"ترین" بر مدار فاز 12 پارس جنوبی به منظور بهره برداری از این فاز تا پایان سال جاری از برنامه های وزارت نفت است.
وی با تاكید بر رایزنی های انجام شده با شركت صدرا برای سرعت بخشیدن به ساخت سکوهای نفتی بیان داشت : در حال حاضر ایران تنها یك سوم از سهم خود را از میادین مشترک استفاده كرده  اما كشور قطر روز به روز با روندی عادی و با تمام ظرفیت ، در تولید و بهره برداری ازمیادین مشترك ازایران پیشی گرفته است ، به همین منظور درصدد هستیم تا جایگاه مطلوبی از تولید و پیشرفت را برای ایران فراهم كنیم .
ارسال نظرات
آخرین اخبار