۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

مشکل نقدینگی پرورش دهندگان میگو رفع می شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران از رفع مشکل نقدینگی پرورش دهندگان از طریق صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۴۹
مشکل نقدینگی پرورش دهندگان میگو رفع می شود

علی اکبر خدایی، در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به روند روبه رشد تولید سالانه میگوی پرورشی در کشور اظهار داشت: با حمایت دولت طی سالهای اخیر و رفع برخی مشکلات طی چند سال اخیر شاهد روند روبه رشد تولید میگوی پرورشی بوده ایم.
وی دلیل افزایش تولید امسال نسبت به سال گذشته را کمک دولت به پرورش دهندگان بدهکار به بانک ها عنوان کرد و گفت: با حمایت دولت پرورش دهندگان توانستند برای پرداخت بدهی های معوقه خود به بانک مهلت گیرند و با افزایش نقدینی توانستند به تولید بیشتری بپردازند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران گفت: همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده ایم پیش بینی می شود تولید میگو در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از تولید 12 هزار تن حداقل به 17 هزار تن افزایش یابد.
وی گفت: مزارع پرورش میگو در طول سواحل جنوبی کشور و نیز گلستان با تمام توان در حال ذخیره سازی برای تولید میگو در سال جاری هستند.
خدایی خاطرنشان کرد: اما هنوز تمام مشکلات برای تولید میگو برطرف نشده است به طوری که بسیاری از پرورش دهندگان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد:در ستاد راهبردی پرورش میگو که در جلسه اخیر انجمن تولیدکنندگان میگوی کشور برگزار شد، مقرر شد با استفاده از خط اعتباری صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی، نقدینگی در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار گیرد.
ریس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران تصریح کرد:در این راستا از طریق اتحادیه صادرکنندگان آبزیان و سازمان شیلات ایران قراردادی با بانک کشاورزی به امضا خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: امسال هزار و 200 هکتار مزرعه پرورش میگو در بوشهر، 800 هکتار در هرمزگان و 60 هکتار در چابهار زیر کشت میگو می رود.
رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران همچنین از تولید میگوی پرورشی در مزارع استان های گلستان و خوزستان طی سال جاری خبر داد.
این مقام مسئول در انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران، اظهار داشت: در صورت رفع مشکل نقدینگی پرورش دهندگان بدو شک در سال های آینده شاهد تولید چشمگیر میگوی پرورشی در کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بازار دنیا به روی میگوی پرورشی ایران باز شده و بسیار مورد استقبال واقع شده است،اظهار داشت: بیشتر میگوی پرورشی ایران به کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا صادر می شود.
خدایی ، تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه تولید میگو در کشورهای شرق آسیا با مشکل مواجه شده، تقاضای زیادی برای واردات میگوی ایرانی به این کشورها وجود دارد بنابراین با افزایش تولید بیشتر و به دنبال آن صادرات، شاهد ارزآوری قابل توجهی برای کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار