۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

برنامه ریزی جهت صادرات خودرو از بندر چابهار

راه اندازی قطب سوم خودروسازی در مناطق آزاد به خصوص چابهار، راه حل خروج از بحران خودرو در کشور است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۴۴۱
برنامه ریزی جهت صادرات خودرو از بندر چابهار

به گزارش خبرنگار مانا نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره تأثیرات راه اندازی قطب سوم خودروسازی در منطقه آزاد چابهار توضیح داد: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر توسعه اقتصادی در کشور دارند و یکی از راه های توسعه اقتصادی در کشور تمرکز بر تولید خودرو است و راه اندازی قطب دیگر خودروسازی در کشور بر این توسعه می افزاید.
یعقوب جدگال تصریح کرد: به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار است قطب سوم خودروسازی کشور در چابهار راه اندازی خواهد شد و این موضوع نباید مورد مخالفت دو قطب خودروسازی دیگر قرار بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تولیدات خودرویی ما در کشور افزایش پیدا کرده و فضای رقابتی گسترش یابد ، به دنبال آن بر کیفیت خودروها نیز افزوده می شود.
وی افزود: به دنبال موارد مذکور می توانیم بر بحث صادرات خودرو از بندر چابهار تمرکز و برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم و از بازارهای جهانی برای توسعه اقتصادی خود بهره لازم را ببریم.
این نماینده مردم در مجلس نهم اعتراض خودروسازان داخلی به راه اندازی قطب سوم خودروسازی در مناطق آزاد کشور را امری خلاف توسعه اقتصادی دانست و تأکید کرد: خودروسازی در چابهار می تواند علاوه بر صرفه اقتصادی ایجاد شده به ایجاد اشتغال در این مناطق هم کمک شایانی خواهد کرد.
لازم به ذکر است پیش از این اکبر ترکان از راه اندازی قطب سوم خودرو سازان کشور در آینده نزدیک در منطقه آزاد چابهار خبرداده و ابراز امیدواری کرده انحصار تولید خودرو از دو شرکت خودروسازی "سایپا" و "ایران خودرو" خارج شود.
به گفته مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این سایت خودرو سازی که یکی از بزرگترین سایت‌های تولید خودرو در آسیا خواهد بود در منطقه آزاد چابهار احداث می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار