۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

موزه محیط زیست دریایی چابهار در انتظار اعتبار

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: ساخت موزه محیط زیست دریایی چابهار به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی به تعویق افتاده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۳۸
موزه محیط زیست دریایی چابهار در انتظار اعتبار

خسرو افسری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه آبهای استان سیستان و بلوچستان یکی از مکانهایی محسوب می شود که گونه های گیاهی و جانوری متعدد و بومی زیادی در آن زیست می کنند اظهار داشت:یکی از مهمترین گونه های جانوری بومی آبهای سیستان و بلوچستان ،گاو دریایی است که درنوع خود گونه بسیار با ارزشی است.
افسری افزود: به منظور معرفی هر چه بیشتر محیط زیست دریایی آبهای استان به مردم کشور، ساخت موزه محیط زیست دریایی در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است.
به گفته وی،طرح اولیه برای ساخت این موزه توسط کارشناسان تهیه شده و موافقت اولیه برای آغاز ساخت این موزه صادر شده است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان،عنوان کرد: قرار بود عملیات ساخت این موزه سال گذشته انجام شود که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی این امر محقق نشد.
وی خاطرنشان کرد: به توجه به ضرورت ساخت موزه محیط زیست دریایی چابهار امیدوایم امسال اعتباراتی به پروژه تخصیص یابد تا شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت این موزه در سال جاری باشیم.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با وجود تنوع جانوری و گیاهی فراوان در آبهای دریای عمان،متاسفانه مردم کشور از وجود چنین منابع با ارزشی اطلاع ندارند.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:همین امر نیز باعث می شود حفاظت از گونه ای با ارزش جانوری و گیاهی به طور قابل قبولی صورت نگیرد.
وی تاکیدکرد:تا زمانی که مردم از میزان ارزش این گونه با خبر نباشند نمی توان آنها را به حفاظت محیط زیست دریایی ترغیب کرد.
وی یادآور شد:بر اساس مطالعات صورت گرفته قرار است موزه محیط زیست دریایی انواع گونه جانوری دریایی به صورت تاکسیدرمی و یا اسکلت و سنگواره های آنها و نیز انواع گونه گیاهی دریایی به نمایش گذاشته شود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،تاکید کرد:برای نمایش گونه های جانوری دریایی در این موزه ،به هیچ وجه گونه ای را از بین نخواهیم برد؛بلکه آبزیانی که در در تورهای صیادی تلف شده اند و یا گونه هایی که خود آنها تلف شده و به ساحل رسیده اند جمع آوری و تاکسیدرمی خواهد شد.
وی یادآور شد:برخی از گونه ها نیز از مراکزی که در دنیا برای این امر وجود دارد تهیه و درموزه به نمایش گذاشته خواهندشد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان،خاطرنشان کرد:اعتبارات لازم برای ساخت و راه اندازی موزه محیط زیست دریایی از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
وی گفت:امید می رود با ساخت و راه اندازی این موزه و بازدید مردم از آن،بیش از پیش شاهد کمکهای مردمی در حفاظت محیط زیست باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار