۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

برگزاری كارگاه آموزشی پرورش میگو در هرمزگان

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از برگزاری كارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با Blood Worm دریایی و كاربرد آن در مراكز تكثیر بچه میگو با همكاری بخش خصوصی و با حضوركارشناسان وبهره برداران در اداره كل شیلات هرمزگان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۳۲
برگزاری كارگاه آموزشی پرورش میگو در هرمزگان

به گزارش مانا، علی كریمی گفت : این كارگاه آموزشی در راستای انتقال و اطلاع رسانی یافته ها و تحقیقات پژوهشی دنیا و همچنین پاسخ گویی به نیاز بهره برداران و آبزی پروران در رابطه با غذای زنده و همچنین تغذیه میگوهای پرورشی برگزار شده است.
وی ارتقای كیفیت بچه میگوی تولیدی از طریق برگزاری دورها ی آموزشی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره های آموزشی دانست.
كریمی خاطر نشان كرد: نقش غذای زنده در تغذیه آبزیان به ویژه در تغذیه مولدین به لحاظ ارزش غذایی و دارا بودن پروتئین، انواع اسید آمینه ها وسایر مواد مورد نیاز بدن آبزی بسیار حائز اهمیت است.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان بیان كرد: كرم خونی یكی از اصلی ترین مواد غذایی در تغذیه مولدین میگو گونه وانامی در مراكز تكثیر محسوب می شود كه در این دوره آموزشی شاهد آموزش روش های تولید و پرورش آن بودیم.
كریمی تصریح کرد: در این دوره آموزشی در رابطه با محل زیست، شناسایی انواع گونه ها ، نحوه تكثیر و پرورش، مكان مناسب پرورش، نحوه شناسایی و انتخاب مولدین، غذادهی، نور وسایر پارامترهای موثر در پرورش كرم خونی مطالب جامعی توسط دكتر "Stephen Craig" مشاور ارشد بین المللی در زمینه پرورش كرم خونی ارائه شد.
وی در ادامه افزود: كرم خونی یكی از جانوران مغذی در تغذیه میگو مولد در راستای افزایش كمیت و كیفیت تخم و بچه میگوی تولیدی به كار میرود كه در حال حاضر به صورت محدود از طبیعت جمع آوری و در اختیار مراكز تكثیر بچه میگو قرار می گیرد.
وی در پایان گفت: بخش خصوص در حال بررسی و برنامه ریزی است تا با استفاده از دانش جهانی طرح تولید انبوه و تجاری گونه های بومی و اقتصادی این كرم خونی را در استان هرمزگان به مرحله اجر در آورد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار