۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

پرورش 6 ماه یکبار میگو در تنها استان کشور

سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دوبار در سال میگو در آن پرورش می یابد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۴۲۸
پرورش 6 ماه یکبار میگو در تنها استان کشورنماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مانا با بیان اینکه مهمترین محورهای فعالیت شیلات تکثیر و پرورش میگو است گفت : پرورش میگو در استان سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگیهای خاص منطقه از قبیل دمای مناسب ،کیفیت آب ، وجود اراضی وسیع و بلا معارض ، دسترسی به دریا و.. چشم انداز روشن و موفقیت آمیزی را فراهم کرده آست.
یعقوب جدگال گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دوبار در سال میگو در آن پرورش می یابد و الگویی برای کل کشور است.
وی بیان کرد: همواره بالاترین برداشت در واحد سطح و بیشترین میانگین وزنی در سطح کشور مربوط به این استان بوده و بر اساس مطالعات بعمل آمده تاکنون بالغ بر 42 هزار هکتار اراضی مناسب جهت پرورش میگو در سواحل جنوبی استان شناسایی شده است.
به گفته جدگال هم اکنون سایت چهار هزارهکتاری پرورش میگوی در غرب رودخانه باهوکلات (گوادر) در این زمینه مشغول فعالیت است.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای بسیار خوب سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه صادرات، برخی فعالیت ها مانند راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی مبدا - مقصد از بنادر کشورهای جنوب شرق آسیا به بندر چابهار ارائه شده که در دستور کار و مطالعات جدی قرار گرفته است.
جدگال گفت: وجود منابع غنی دریائی و آبزیان و اراضی و اقلیم مناسب درسواحل جنوبی برای توسعه فعالیتهای شیلاتی و صیادی و صنایع مرتبط با شیلات به جهت واقع شدن استان در مجاورت آبهای گرم دریای عمان و اقیانوس هند بعنوان قابلیت محوری و موثر سیستان و بلوچستان در جنوب کشور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار