۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

آغاز دو رزمایش بزرگ دریایی

در حالیکه وزارت دفاع روسیه از آغاز مانور نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور خبر می دهد رزمایش بزرگ دیگری میان دو کره در حال برگزاری است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۲۷
آغاز دو رزمایش بزرگ دریایی به گزارش مانا رسانه های دولتی کره شمالی روز شنبه گزارش دادند: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حین فرماندهی یک رزمایش بزرگ در یک جزیره هشدار داد که کره جنوبی در صورت هرگونه تجاور به مرز دریایی دو کشور شدیدا پشیمان خواهد شد.
این رزمایش زمینی مشترک با حضور ارتش، نیروی دریایی و هوایی کره شمالی در شرایطی برگزار میشود که پیشتر این کشور یک سری آزمایش موشکی را در هفته گذشته انجام داده بود.
این رزمایش ظاهرا علیه پنج جزیره نزدیک جنوب غربی کره شمالی است که تحت کنترل کره جنوبی قرار دارد.
کره جنوبی معتقد است این جزایر که پایگاههای مرزی اش در آنها قرار دارد، در صورت بروز درگیری مسلحانه با کره شمالی اولین هدف این کشور خواهد بود.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد: شرکت کنندگان در این رزمایش شامل سربازان، توپهای جنگی با کالیبرهای مختلف، ناوهای جنگی شامل زیردریایی و جنگنده ها، بمب افکن ها و هواپیماهای مسافربری هستند.
کیم جونگ اون سربازان کره شمالی را که یکی پس از دیگری مواضع دشمن فرضی را از طریق یک عملیات کاملا هماهنگ منهدم می کردند نظاره کرد.
خبرگزاری کره شمالی افزود: حملات مهلک نیروی هوایی به این جزایر بوسیله حمله نیروهای پیاده نظام و چتربازان پیگیری خواهد شد.
این خبرگزاری به محل این رزمایش که ظاهرا روز جمعه و همزمان با پایان سفر دو روزه شی جینپینگ رئیس جمهور چین به سئول همزمان شد، اشاره نکرد.
کیم جونگ اون با تکرار اتهامات پیونگ یانگ مبنی بر اینکه گلوله های توپ شلیک شده توسط کره جنوبی چند روز قبل در آبهای سرزمینی کره شمالی افتاده اند، گفت: آبهای جنوب غربی کره شمالی در معرض تهدید همیشگی کره جنوبی قرار دارند.
خبرگزاری مرکزی کره جنوبی اعلام کرد: کیم جونگ اون این تهدیها را بسیار جدی میداند و با قاطعیت هشدار داد که اگر دشمنان اشتباهات خود را در آبهای این کشور تکرار کنند، پیونگ یانگ آنها را به خاطر این اقدام پشیمان خواهد کرد.
کیم جونگ اون در سخنانش به رزمایش ماه گذشته تفنگداران دریایی کره جنوبی مستقر در جزایر نزدیک مرز دریایی مورد مناقشه دو کشور اشاره کرد.
تصمیم رئیس جمهور چین برای سفر به سئول قبل از پیونگ یانگ، یک بی توجهی آشکار به کره شمالی نگریسته میشود و نشان میدهد صبر پکن در قبال برنامه هسته ای این کشور کاهش یافته است.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هنوز منتظر دعوت چین برای سفر به این کشور است.
آغاز رزمایش دریایی روسیه در دریای سیاه
وزارت دفاع روسیه از آغاز مانور نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور خبر داد و گفت : در این مانور بیش از 20 ناو و کشتی کمکی، بیش از 20 هواپیما و بالگرد توپدار به همراه واحدهای نیروی دریایی و موشک های ساحلی حضور دارند. در مانور مذکور تاکنون پنج موشک کروز توسط کشتی های روسیه پرتاب شده و دقیقا به هدف اصابت کرد.
طبق اظهارات مقامات روسیه، تمامی نیروهای حاضر در این تمرین درحال عمل در شرایط جنگی تقریبا واقعی هستند. فرماندهان نیز برای ارتقا مهارت های تصمیم گیری خود در طول تمرینات هستند. با این حال روسیه از مدت زمان این رزمایش خبری منتشر نکرده است.
ناوگان دریای سیاه روسیه دارای یک پایگاه در بندر سواستوپل شبه جزیره کریمه است که ماه مارس (فرودین) طی یک همه پرسی به فدراسیون روسیه منضم شد. براین اساس نیروی دریایی اوکراین مجبور به ترک این بندر شد.
مهم اینکه؛ رزمایش روسیه در دریای سیاه همزان با مانور Breeze 2014 ناتو در غرب این دریا آغاز شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار