۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
فرمانده دریابانی هرمزگان:

کارگروه ساماندهی شناورها تشکیل شود

فرمانده دریابانی استان هرمزگان با تاکید بر ضرورت ساماندهی شناورها در این استان، خواستار تشکیل کارگروهی در این خصوص شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۴۲۵
کارگروه ساماندهی شناورها تشکیل شوداحمد دادستانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با بیان اینکه موضوع تردد شناورهای غیرمجاز امری بسیار ضروری است به ساماندهی تردد شناورهای غیر مجاز جهت جابجایی مسافراشاره و تاکید کرد: ساماندهی شناورهای مسافری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان با تاکید بر این مسئله، گفت: متولی این امر اداره کل بنادر استان است و ما نیز به عنوان نهاد قهریه، در مواقعی که اعلام نیاز شود در این بحث مشارکت می کنیم.
دادستانی با اظهار اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید شناورها را ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: در صورت خودداری و مقاومت شناورداران از ساماندهی، دریابانی واردعمل می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در مواقع اضطرار، پس از تعطیلی بنادر مسافری، شناورهای غیرمجاز اقدام به جابجایی مسافر از جزایر به سرزمین اصلی و بلعکس می کنند، ادامه داد: ساماندهی شناورها موضوعی است که بارها از سوی دریابانی استان مطرح شده و این امر هرچه سریعتر باید اتفاق بیفتد.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان اضافه کرد: هر کدام از شناورهای صیادی، گردشگری، مسافری و غیره باید دارای رنگ بدنه مشخص و همچنین پلاک باشند.
دادستانی با پیشنهاد اینکه در بحث ساماندهی شناورها باید کارگروهی متشکل از دستگاه های مربوطه تشکیل و در آن کارگروه نسبت به جزئیات کار تصمیم گیری شود، تصریح کرد: سازمان شیلات نیز در بحث ساماندهی شناورهای غیرمجاز سهیم است و باید واردعمل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار