۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

افزایش تخلیه و بارگیری در بندر باهنر

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر پیش بینی کرد، تا پایان سال جاری تخلیه و بارگیری دراین بندر به 2.5میلیون تن برسد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۴۲۳
افزایش تخلیه و بارگیری در بندر باهنر به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، قاسم عسکری نسب در خصوص عملکرد بندر شهید باهنر طی سه ماهه نخست سال جاری، از کسب رتبه نخست این بندر بین 16 بندر فعال کشور در بخش صادرات کالاهای یخچالی و میوه و تره بار خبر داد.
وی دراین خصوص اظهار کرد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری 446 هزار و 405 تن کالا در این بندر به ثبت رسید که با 14 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.
وی در ادامه پیش‌بینی کرد : تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر تا پایان سال به 2.5 میلیون تن برسد.
معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال، در مجموع 264 هزار و 35 تن کالاهای غیر نفتی و نفتی، با رشد 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق این بندر صادر شده است.
عسکری نسب کالاهای صادراتی را شامل مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی دانست و گفت: عمده محموله های صادراتی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند ارسال شده است.
وی تصریح کرد: این بندر در بخش صادرات کالاهای یخچالی و میوه و تره بار در بین 16 بندر فعال کشور رتبه نخست را کسب کرد.
معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: از ابتدای سال تاکنون 87 هزار و 23 تن کالا به این بندر وارد شده که13درصد افزایش داشته است.
عسکری ‌نسب عمده کالاهای وارداتی به این بندر را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات نام برد که از کشورهای آسیای شرقی و حاشیه جنوبی خلیج فارس به داخل کشور وارد می شود.
یادآور می شود، بندر شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله برای تخلیه و بارگیری کالاهای گوناگون، انبارهای سقف دار و باراندازهای استاندارد، مرکزی مناسب برای عبور محموله‌های صادراتی و وارداتی در جنوب کشور است.
موقعیت ممتـاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج‌ فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه‌های بین‌المللی راه‌آهن و جاده‌ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها این بندر را به پایگاهی راهبردی و مهم در منطقه تبدیل کرده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار