۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

بندر چابهار نقش مهمی در دستیابی به کشورهای CIS دارد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکانات و تجهیزات موجود در بندر چابهار می‎تواند زمینه را برای فعال کردن مسیر ترانزیت کالاهای هندوستان به کشورهای افغانستان و آسیای میانه و همچنین سایر کشورها فراهم سازد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۴۲۲
بندر چابهار نقش مهمی در دستیابی به کشورهای CIS دارد

به گزارش خبرنگار مانا، حامدعلی مبارکی در نشستی با بازرگانان هندی با بیان اینکه یکی از راه های صادرات و واردات در این مناطق، دریاها هستند افزود:حجم عظیم واردات مواد اولیه و تولیدات نیم ساخته به منطقه آزاد چابهار از یکسو و ورود کالاهای تولید شده خارجی به داخل کشور از سوی دیگر، سبب شده است نتیجه توجه به این منطقه از سوی کشورهای مختلف بیشتر شود.
مبارکی تاکید کرد: بندر چابهار نقش مهمی در دستیابی به کشورهای CIS دارد و برنامه های اقتصادی ویژه ای در این رابطه تدوین کرده است.
وی ادامه داد: یکی از کشورهای مورد نظر که رابطه تنگاتنگ اقتصادی و تجاری با ایران دارد کشور هندوستان است.
مبارکی در همین رابطه اضافه کرد: بی تردید هند از قطب‎های اقتصادی نوظهور جهان است و توسعه بازارهای آن مستلزم همکاری‎های اقتصادی و ترانزیتی با سایر کشورها است.
مبارکی افزایش حرکت‎های مثبت همکاری‎های اقتصادی، مشارکت هند در قطب سوم پتروشیمی منطقه آزاد چابهار، صنایع نساجی، خودروسازی و ایجاد بازار تخصصی کالاهای هندی در منطقه را از زمینه‎های فعالیت گروه‌های اقتصادی هندی خواند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار