۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

برگزاری جشنواره گردشگری در تالاب شادگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از برگزاری جشنواره گردشگری در تالاب بین المللی شادگان طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۱۶
برگزاری جشنواره گردشگری در تالاب شادگانافشین حیدری به خبرنگار مانا گفت: تالاب شادگان یکی از مهمترین قطب های گردشگری استان خوزستان است که هر ساله گردشگران زیادی برای بازید از این تالاب زیبا به شهرستان شادگان سفر می کنند.
وی افزود: بنابراین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همواره توسعه امکانات گردشگری در این تالاب را در دستور کار خود داشته است.
حیدری با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت، تالاب شادگان به عنوان منطقه نمونه گردشگری کشور معرفی شده است، اظهار داشت: با ایجاد زیرساختهای اولیه گردشگری،این منطقه برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: ایجاد امکانات گردشگری در داخل و اطراف تالاب بین المللی شادگان با رعایت موازین زیست محیطی انجام خواهد شد.
وی در ادامه به ساماندهی اسکله در روستای صراخیه واقع در تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: از محل اسکله صراخیه، گردشگران می توانند با استفاده از شناورهای تفریحی به گشت در تالاب بپردازند.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، امکانات گردشگری در تالاب شادگان از جمله گشت در تالاب، غذای محلی و ... توسط مردم محلی به گردشگران ارائه می شود.
وی یادآور شد: زمستان و نوروز بیشترین میزان بازدید کننده وارد تالاب بین المللی شادگان می شوند و جاذبه های طبیعی آن دیدن می کنند.
به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، همچنین گردشگرانی که در قالب کاروان راهیان نور هر ساله وارد استان خوزستان می شوند، بازدید از تالاب شادگان را در دستور کار خود قرار داده اند که این امر به رونق بیش از پیش گردشگری شادگان کمک شایانی کرده است.
حیدری در ادامه از برگزاری جشنواره گردشگری تالاب بین المللی شادگان طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: ستاد برگزاری این جشنواره تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: زمان دقیق برگزاری این جشنواره مشخص نیست اما به طور قطع با خنک تر شدن هوا در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.
حیدری تاکید کرد: در این جشنواره مردم علاوه بر جاذبه های گردشگری شادگان با تمدن مردم محلی شادگان، غذای محلی، نحوه معاش، ماهیگیری و صنایع دستی محلی شادگان آشنا خواهند شد
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به روحیه مهمانوازی مردم شادگان، انتظار می رود برگزاری جشنواره گردشگری تالاب بین المللی شادگان باعث رونق بیش از پیش گردشگری منطقه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار