۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

سایت جدید مرجانی چابهار میزبان گردشگران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از نصب مانتیورهای بزرگ در کنار ساحل سایت جدید مرجانی چابهار خبر داد تا گردشگران بتوانند تصاویری که توسط دوربینهای پایش لحظه ای از این سایت گرفته می شود را به صورت لحظه ای ببینند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۱۵
سایت جدید مرجانی چابهار میزبان گردشگران

خسرو افسری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای حفاظت بیشتر از سایتهای مرجانی چابهار،تجهیز ایستگاه پایش مرجانی سال گذشته دوربین های پایش لحظه ای این سایت نصب شد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان گفت:کارشناسان محیط زیست به صورت روزانه و آنلاین ،سایت مرجانی را کنترل می کنند.
وی خاطرنشان کرد:در نظر داریم با اتصال این دوربین ها به سیستم اینترنتی ،شرایطی را فراهم کنیم تا عموم مردم بتوانند در هر لحظه این سایت مرجانی را نظاره کنند.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ،یادآور شد: قصد داریم به زودی در نزدیکی این سایت در ساحل چابهار ،مانیتورهای بزرگی نصب کنیم تا تصاویری که توسط دوربینها به صورت لحظه ای در اختیار داریم در این مانیتورها پخش شود.
به گفته افسری این اقدام می تواند به یکی ازمهمترین جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود.
وی همچنین از انجام مذاکراتی با شهرداری چابهار به منظور نمایش آنلاین سایت جدید مرجانی در مانتیورهای سطح شهر که کاربری تبلیغاتی دارند،خبر داد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری، این شرایط در چابهار ایجاد شود.
افسری خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه اسکله شهید بهشتی در شهرستان چابهار،از آبان ماه سال 91 مجبور به انتقال مرجانها به سایت جدیدی واقع در پایین دست هتل لیپار در بندر چابهار شدیم.
به گفته وی،از ابتدا قرار بر انتقال 18 هزار کلونی مرجان بود که در نهایت کارشناسان موفق به انتقال 30 هزار کلونی مرجان شدند.
وی با اشاره به اینکه در دنیا انتقال مرجانها با 30 درصد تلفات بلامانع است ،خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط زیست موفق به جابجایی 30 هزار کلونی فقط با دو درصد تلفات شدند که این موضوع در نوع خود بی نظیر است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نصب دوربینهای پایش لحظه ای در بالا و زیر آب نقش بسیار مهمی در حفاظت هر چه بیشتر کلونی مرجان ها ایفا می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار