۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

بوشهر نیازمند توسعه گردشگری دریایی

هنوز زیرساختهای اولیه برای ایجاد و توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر فراهم نشده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۱۳
بوشهر نیازمند توسعه گردشگری دریایی

محمد ابراهیم فروزانی، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به خبرنگار مانا گفت: استان بوشهر با در اختیار داشتن بخشی زیادی از سواحل خلیج فارس، پتانسیل تبدیل شدن به مهمترین قطب گردشگری دریایی کشور را دارد.
وی افزود: استان بوشهر علاوه بر قابلیت جذب گردشگران داخلی، پتانسیل جذب گردشگران خارجی به ویژه گردشگران کشورهای عربی را نیز داراست.
وی ادامه داد: با این وجود هنوز زیرساختهای اولیه نیز برای ایجاد و توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر فراهم نشده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر، یادآور شد: برگزاری تورهای دریایی در آبهای بوشهر برای گردشگران همواره جذاب بوده است اما متاسفانه این تورها به دلیل فراهم نبودن امکانات به طور منظم و در طول سال برگزار نمی شود.
به گفته وی نوروز امسال برنامه ریزی بسیار خوبی در راستای برگزاری تورهای دریایی انجام شده بود به طوری که در این ایام حدود 50 هزار نفر گردشگر از تورهای دریایی بوشهر استفاده کردند.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین امکانات اولیه در راستای راه اندازی تورهای دریایی، وجود شناورهای مسافری و تفریحی استاندارد است.
فروزانی تاکید کرد: هم اکنون گردشگرانی که قصد دارند در آبهای بوشهر گشت داشته باشند باید به از قایق های صیادی یا باری استفاده کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اظهار داشت: یکی دیگر از راههای توسعه گردشگری دریایی استفاده سیستماتیک از دفاتر خدمات مسافرتی است.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که دفاتر خدمات مسافرتی-تفریحی استان بتوانند در قالب برنامه ای منسجم نسبت به برگزاری تورهای دریایی در آبهای بوشهر در طول سال اقدام کنند بدون شک گردشگری دریایی رونق چشمگیری خواهد یافت.
این مقام مسئول در استان بوشهر،تاکید کرد: برگزاری تورهای دریایی نیازمند همکاری اداره بنادر و دریانوردی و شیلات استان با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر است.
فروزانی اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن زیرساختهای اولیه در بخش گردشگری دریایی شامل اسکله های تفریحی، شناورهای تفریحی استاندارد، امکانات ورزش های آبی در طول سواحل و ...در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق شایسته گردشگری دریایی در استان بوشهر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار