۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

خلیج فارس گلباران شد

همزمان با سالروز گرامیداشت 12 تیرماه، محل شهادت 290سرنشین هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران گلباران شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۴۰۸
خلیج فارس گلباران شدبه گزارش مانا از بندرعباس، هرساله در سالروز حمله موشکی ناو امریکایی به یک فروند هواپیمای مسافری ایرانی، محل شهادت سرنشینان این حادثه تلخ گلباران می شود.
دراین روز ناو آمریکایی وینسنس هواپیمای مسافری متعلق به هواپیمایی کشورمان را مورد اثابت موشک قرار داد.
این مراسم باحضور خانواده های شهدای این واقعه و مسولان استانی برگزار شد.
12 تیر ماه یادآور جنایت بزرگ آمریکایی ها در به شهادت رساندن 290 مسافر بی گناه پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز آبهای خلیج فارس است.
290 مسافر پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه 12 تیرماه سال 1367 در حالی که نمی‌دانستند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست برای پرواز به سمت دبی در فرودگاه بندرعباس حاضر شدند و این سفر، آخرین سفر آنها بود.
290 مسافر این هواپیما شامل 66 کودک زیر 12 سال، 172 مرد و 52 زن بودند که 36 نفر از آنها از اتباع کشورهای هندوستان، پاکستان، ایتالیا، امارات و یوگوسلاوی محسوب می شدند که تمامی آنها در یک لحظه با دستور ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تکه تکه شدند و برروی آبهای خلیج فارس قرار گرفتند.
پس از این جنایت هولناک بشری مقامات آمریکایی و فرماندهان ناو وینسنس در ادعایی مضحک مدعی شدند که آنها یک جنگنده اف – 14 را هدف قرار داده‌اند در حالیکه تشخیص این مسئله برای ناو وینسنس که مجهز به سیستم‌های بسیار پیشرفته ای بود و نکته جالب تر اینکه پس از این حادثه آمریکایی‌ها حتی به ویلیام راجرز که دستور قتل 290 انسان بی گناه را صادر کرده بود، مدال افتخار هم دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار