۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

آغاز الحاق اولین پست پاناماکس مدرن به فرانسه

اولین فروند از مجموع 23 فروند کشتی پست پاناماکس مدرن با ظرفیت 9 هزارو 400 TEU کانتینر به کشتیرانی CMA CGM فرانسه تحویل شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۰۴
آغاز الحاق اولین پست پاناماکس مدرن به فرانسهبه گزارش مانا و به نقل از لویدزلیست كشتی تحویلی جدید به نامCMA CGM Danube بیشترین ظرفیت دوشاخه های اتصال برق برای كانتینرهای یخچالی را در بین كشتی‌های این رده ظرفیتی ارائه می دهد.
بر اساس این گزارش فرانسه یكی از كشتی‌های سری 23 فروندی کشتی‌های مدرن پست پاناماکس را تحویل گرفته كه این کشتی به طور خاص جهت فعالیت در تنگه بوسفر طراحی شده است.
نخستین کشتی تحویلی، با نام CMA CGM Danube و با ظرفیت 9 هزارو 400 TEU اولین سفر دریایی خود را در تاریخ 30 ژوئن از چین آغاز كرده است.
کشتی مذکور از شرکت چاینا اینترنشنال مرین كانتینر اجاره شده است. این کشتی دارای بیش‌ترین تعداد دوشاخه اتصال كانتینر یخچالی در این رده ظرفیتی است و داری 1458 دوشاخه اتصال برای کانتینرهای 40 فوتی است.
CMA CGM Danube كه 300متر طول و 48 متر عرض دارد برای سرویس دهی در تنگه بسفر بین آسیا، ترکیه و دریای سیاه بکار گرفته خواهد شد.
این کشتی اولین فروند از سری کشتی های رده ظرفیتی 9 هزارو 400 TEU و ده هزار و 900 TEU است که قرار است از مقطع فعلی تا سه ماهه سوم سال 2016 به CMA CGM تحویل داده شوند.
مقامات فرانسه می گویند با به کارگیری موتور کنترل الکتریکی و سیستم خروج گازدر این کشتی ، مصرف سوخت کشتی کاهش خواهد یافت همچنین این کشتی  به تجهیزاتی مجهز است كه در بازه سرعتی 16 تا 18 گره دریایی عملكرد بهینه‌ای دارد.
علاوه بر این 23 فروند كشتی، این شرکت شش فروند کشتی با ظرفیت 17 هزار و 700 TEU در دست ساخت دارد و برای سه فروند کشتی کوچکتر نیز سفارش ساخت داده است.
برنامه سفارش‌های ساخت آتی این شرکت در حال حاضر نامشخص بوده و نامی از شرکت سازنده این کشتی ها ذکر نکرده است.
این شرکت در ماه  آوریل گفت هیچ برنامه ای جهت سفارش ساخت كشتی جدید ندارند چرا که این شرکت منتظر عکس‌العمل بازار نسبت به فعال شدن شبکه P3 بوده است.
با وجود این، در اوایل ماه جاری شبکه P3 توسط قانونگذاران چینی رد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار