۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

بررسی توسعه سواحل جنوبی کشور

نشست مشاور استاندار هرمزگان با مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در خصوص توسعه سواحل جنوبی کشور برگزار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۳۹۰
بررسی توسعه سواحل جنوبی کشور

به گزارش مانا، مشاوراستاندار هرمزگان در این جلسه بابیان اینکه امروزه همه مامی دانیم که مسئله آلودگی و پیامد آن دیگر برای یک نقطه یا منطقه خاص نیست بلکه پیامد آن فرامنطقه ای بوده است، گفت: افزایش ناپایداری و تهدید های زیست محیطی بشر را ناگزیر کرده است که برای استمرار حیات خویش چاره اندیشی کند.
بدیعی افزود :یکی از مباحث مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت رعایت قوانین ارزیابی محیط زیستی قبل از اجرای یک پروژه صنعتی است که از آلایندگی محیط زیست در دراز مدت در منطقه جلوگیری و توسعه پایدار وثبات منطقه را تضمین می کند .
در ادامه این نشست مشاور استاندارهرمزگان اظهار داشت : در شرق استان باید فعالیت بیشتری در این خصوص انجام شود و گمرکات شهرستان هایی همچون میناب، سیریک و جاسک نیز تقویت شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فعالیت های بنادر و گمرکات در شرق هرمزگان افزایش و توسعه یابد که این امر برای مردم بسیار مفید بوده و درآمدهای بسیاری می توان از این طریق کسب کرد.
وی تاکید کرد:سواحل استان های جنوبی کشور باید به یکی از کانون های اصلی توسعه کشور تبدیل شود، در واقع سواحل خلیج فارس و دریای عمان فرصت ها و ظرفیتهای بسیار ارزشمندی برای کشور محسوب می شوند که تا کنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
وی در خصوص توسعه زیربنایی سواحل مکران اظهار داشت: اکنون که دولت نسبت به توسعه سواحل کشور اهتمام ویژه دارد، لازم است طرحی جامع در این خصوص تدوین شود تا دستگاه های مربوطه با وحدت رویه و در چارچوبی معین در جهت تحقق این امر حرکت کنند.
مشاور استاندار هرمزگان تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی های خوبی برای ایجاد صنایع نفت، پالایشگاه و نیروگاه در سواحل مکران در شهرستان جاسک انجام شده و جاسک در آینده به ترمینال دوم صادرات نفت در ایران تبدیل می شود.
وی یادآور شد: طرح ایجاد منطقه آزاد در شهرستان جاسک نیز در دستور کار دولت قرار گرفته که با اجرایی شدن این طرح، جاسک به یک قطب بزرگ اقتصادی در کنار سواحل مکران تبدیل می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در ادامه این نشست بابیان اینکه ارزیابی محیط زیستی منطقه مورد نظر همیشه باید قبل از اجرای یک پروژه انجام پذیرد زیرا با اعمال آن گامی موثردر تهیه نقشه یک محیط زیست سالم ، نه تنها برای خود بلکه با توجه به بررسی توان اکولوژیک منطقه و استفاده بهینه برای نسل آینده ترسیم خواهیم کرد .
وی ادامه داد : این اراده غالب درهمه دستگاه ها برای صیانت وحفاظت ازمحیط زیست به عنوان یک تکلیف وبه عنوان جزء لاینفک هرپروژه باید تعلق بگیرد .
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان تاکید کرد: توسعه ضرورت لاینفک یک کشور است که همه مکلف به حمایت از توسعه همه جانبه کشورهستیم اما توسعه ای را تاییدمی نمائیم که مبتنی برتوسعه پایدار بوده وحفظ محیط فرض اول آن باشد و این مهم جزء با استفاده ازتوان فنی وعلمی کشور و جلب مشارکت عمومی میسرنخواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار