۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

آغاز مطالعات طرح جامع راهبردی جزیره هندورابی

مطالعات طرح جامع راهبردی استراتژیک جزیره هندورابی با رویكرد اكوتوریسم پس از 5 سال توقف با همكاری مشاوران ایرانی و خارجی آغاز شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۳۸۹
آغاز مطالعات طرح جامع راهبردی جزیره هندورابی به گزارش مانا مطالعات طرح جامع راهبردی استراتژیک جزیره هندورابی با حضور کارشناسان و مشاوران ایرانی و خارجی آغاز شد.
بر اساس این گزارش در هفته پایانی خرداد و پس از انعقاد قرارداد تهیه طرح جامع هندورابی بین مشاوران ایرانی و کارشناسان وهمکاران خارجی، مطالعات گسترده ای در شش فصل کلی برای تدوین این طرح آغاز شده است. توجه ویژه به محیط زیست هندورابی و حفظ جاذبه های طبیعی با هدف توسعه اکوتوریسم از مهم ترین محورهای تهیه طرح جامع هندورابی است.
مطالعات شناخت پایه، جمع آوری و بروزرسانی نتایج طرح های فرادست، تحلیل و آینده نگری و ارائه چشم انداز، ارزیابی گزینه های توسعه، تدوین برنامه ها و طرح ها و نظارت پایش از جمله فصل های شش گانه طرح مطالعاتی هندورابی است.
شایان ذکر است جزایر هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ از سال 1388 به سازمان منطقه آزاد کیش الحاق شده است اما تهیه طرح جامع هندورابی تا کنون عملیاتی نشده بود.
در حال حاضر کارشناسان سازمان منطقه آزاد کیش و مشاوران طرح جامع هندورابی با تهیه عکس و نقشه های پایه جزیره و بازدیدهای محلی مکرر تلاش می کنند در کوتاه ترین زمان طرح جامع هندورابی را تهیه كنند تا پس از تصویب نهایی، عملیات اجرایی طرح های عمرانی و گردشگری در این جزیره زیبا آغازشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار