۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

سواحل مکران قطب اقتصاد نهفته ایران است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: سواحل مکران، پلی برای ترانزیت و حمل بار به کشورهای آسیای میانه، نظیر ترکمنستان، ازبکستان و حتی کشور چین و یکی از قطب‎های بزرگ اقتصاد نهفته ایران است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۳۸۰
سواحل مکران قطب اقتصاد نهفته ایران است

به گزارش خبرنگار مانا هادی اکبری جلسه توسعه سواحل چابهار گفت: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‎ای است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار نقش بنادر واقع در سواحل مکران استان را دررونق تجارت و بازرگانی این استان، مثبت ارزیابی کرد و افزود: وجود زیر ساخت‌هایی که در هر استان و نوارمرزی وجود دارد مزیت قابل توجهی در تسهیل صادرات و واردات به شمار می‌رود و وجود دو اسکله شهید کلانتری و شهید بهشتی در بندر چابهار از مزایای با اهمیت سیستان و بلوچستان است و این موضوع در توسعه بندر برای تامین ظرفیت 6 میلیون تن کالا که در حال انجام است، آشکارا دیده می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: برخورداری از نعمت دریا و سواحل مناسب، نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان، ایفا می‌کند و به واسطه مجاورت با دریای عمان از موقعیت دریایی ویژه‎ای در منطقه و جهان برخوردار هستیم.
وی با اشاره به نیاز شدید کشورهای آسیای مرکزی به سواحل جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار برای ارتباط با آب‌های آزاد جهان گفت: توسعه نیافتگی نسبی مناطق ساحلی لزوم توجه ویژه به این مناطق را می‌طلبد و بر این اساس با توجه به موقعیت خاص ژئوپلتیکی جمهوری اسلامی ایران، سواحل مَکران و به ویژه بندر چابهار از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است.
اکبری گفت: ضرورت پیگیری مصوبات دولت تدبیر و امید در سفر استانی به چابهار و همکاری مجلس شورای اسلامی در زمینه فعالیت بخشی به فرصت‌های موجود و محرومیت‌زدایی در منطقه در قالب یک برنامه زمانی مشخص و مدون می‌تواند سواحل مکران و بندر چابهار را به قطب بزرگ اقتصاد منطقه تبدیل کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‎های تجاری، صنعتی و گردشگری از دیگر قابلیت‌های سواحل مکران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار