۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

انجام صید بی‌رویه در دریای مدیترانه

گزارش سالانه وضعیت صید خبر از صید بی‌رویه در دریای مدیترانه می‌دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۴۸۳۷۳
انجام صید بی‌رویه در دریای مدیترانهبه گزارش مانا و به نقل از عضو کمیسیون دریانوردی و شیلات اروپا، نشست گزارش سالانه وضعیت صید خبر از صید بی‌رویه در دریای مدیترانه می‌دهد درحالیکه ذخیره آبزیان در شمال و غرب اروپا رو به بهبود است.
بر اساس این گزارش مسئولان درصدد تلاش برای مقابله با وضعیت حاضر و پیشگیری از ادامه این روند در سال 2015 میلادی هستند.
كمیسیون دریانوردی و شیلات آمریکا جهت مبارزه با صید بی‌رویه در دریای سیاه و مدیترانه از راهکارهای علمی بهره می‌جوید.
طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط این كمیسیون صید بی‌رویه در دریای مدیترانه بیش از 96 درصد گزارش شده است. ماهیان ریز و كولی 71 درصد از این آمار را به خود اختصاص می‌دهند. در دریای سیاه نیز صید بی‌رویه 33 درصد گزارش شده است.
خبر خوش این است كه در مقایسه با آمار سال 2009 میلادی كه میزان صید بی‌رویه آبزیان 86 درصد گزارش شده بود در سال 2014 به 41 درصد كاهش یافته است.
عضو کمیسیون دریانوردی و شیلات اروپا در پیشنهادی گفته است:«باید از راهکارهای علمی در حل این مشکل بهره جوئیم. باید طرح صید منطقه‌ای را بپذیریم تا صید آبزیان را به سطح پایدار و با ثباتی برسانیم. اگر هم‌اکنون اقداماتی برای مبارزه با صید بی‌رویه نیندیشیم نسل‌های آینده با كمبود منابع آبزیان روبه‌رو می‌شوند. باید با تمام وزیران صنعت شیلات در مدیترانه مشورت كنیم.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «بهبود منابع آبزیان در اقیانوس اطلس شمالی نشان می‌دهد كه با اجرای صحیح قوانین می‌توانیم به صید بی‌رویه آبزیان پایان دهیم. با وجود علوم جدید، رعایت میزان پایدار صید و از همه مهم‌تر همکاری صیادانی كه در صدد تلاش برای حفظ این منابع هستند، اطمینان می‌دهم كه پیشرفت‌های زیادی در صنعت شیلات خواهیم داشت.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار