۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

همکاری پژوهشگاه اقیانوس شناسی با شیلات

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به همراه هیاتی ضمن بازدید از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۳۴۵
همکاری پژوهشگاه اقیانوس شناسی با شیلات

به گزارش مانا، دکتر چگینی، رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در ابتدای این دیدار به معرفی پژوهشگاه پرداخت و دستاوردها و فعالیت های پژوهشگاه را تشریح کرد.
چگینی در این دیدار دو طرح کلان ملی «شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما» و «طرح ایجاد پایگاه دائمی جنوبگان» را تشرح و گزارشی از روند ساخت شناور تحقیقاتی و لزوم ایجاد هر چه سریعتر پایگاه دائمی جنوبگان را ارائه کرد.
وی ارتباط و تعامل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با ارگان ها و سازمان های دریایی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت پژوهشگاه در زمینه تحقیقات و پژوهش دریایی در این سطوح همکاری خوبی داشته است و هم اکنون ادامه دارد.
دکتر پورکاظمی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این دیدار پیشرفت های پژوهشگاه در حوزه علوم و فناوری را مورد تحسین قرار داد و گفت: پژوهشگاه سیر بسیار مثبت تکاملی در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی و همچنین جایگاه های ارزشمند و مثبتی در سطح جهانی کسب کرده است.
پورکاظمی در ابتدای سخنان خود به تشریح فعالیت های تحقیقاتی و قابلیت های موسسه پرداخت و گفت: موسسه با امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصصی که دارد توانسته است دستاوردهای ارزشمندی برای کشور به ارمغان آورد.
وی افزود: در ساختار موسسه سیزده پژوهشکده وجود دارد که با 900 نفر نیروی انسانی که در حوزه های متفاوت دارد، فعالیت های تحقیقاتی گوناگونی انجام می دهد.
وی وظیفه اصلی موسسه که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است را پشتیبانی و حمایت از تولید، افزایش بهره وری از تولید و پاسخ گویی به تمام مسایل و مشکلات عرصه های صید، صیادی و آبزی پروری عنوان کرد.
پورکاظمی با بیان این که موسسه در تمامی عرصه های میدانی، عرصه های مطالعاتی و مسایل آب شناسی فعالیت تحقیقاتی انجام می دهد، اظهار داشت: آزمایش های میدانی و بسیار مجهزی در روی موجوادت زنده در تمامی سطوح در شمال و جنوب کشور اخذ شده است.
وی گفت:موسسه با استفاده از بویه های شناوری که دارد انواع فیتو، زئو، کلروفیل و آلودگی ها را به صورت پایش آنلاین رصد می کند.
پور کاظمی، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در کشور و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی را سرمایه های مملکت خواند و گفت این دو دستگاه امکانات و تجهیزات گسترده ای را در اختیار دارند.
وی ضمن بیان آمادگی کامل هر گونه همکاری مشترک بین پژوهشگاه و موسسه، پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه ای بین دو دستگاه را مطرح کرد و خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه های تحقیقاتی، میدانی، عملیاتی، آموزشی، پژوهشی و نشست های علمی در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی بین موسسه و پژوهشگاه شد.
در این دیدار و گفتگو مدیران بخش های پژوهشگاه و موسسه، حوزه های تحقیقاتی و میدانی مرتبط را تشریح و زمینه های فعالیت های مشترک را معرفی کردند.
پس از پایان این دیدار و گفتگو، دکتر پورکاظمی و هیات همراه از آزمایشگاه ها و تجهیزات میدانی و آزمایشگاهی پژوهشگاه بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان فعالیت های میدانی و آزمایشگاهی پژوهشگاه قرار گرفت و توسط مسوولان آزمایشگاه نحوه فعالیت های آزمایشگاهی و میدانی تشریح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار