۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

اتمام طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار؛بزودی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:اتمام طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از برنامه های مهم دولت در این بندر است که بزودی محقق می شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۳۳۴
اتمام طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار؛بزودیعلی اوسط هاشمی در گفتگو با مانا ، ضمن تاکید بر حرکت تمامی نهادها در جذب اعتبار به منظور ساخت هرچه زودتر این بندرشهید بهشتی چابهار اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان مشکلی در خصوص وجود منابع مالی وجود ندارد و باید مدیران پیگیر جذب اعتبارات از تهران باشند.
هاشمی با اشاره به اینکه طرح‌هایی که در چابهار اجرا می شود برد ملی دارند و باید مورد توجه جدی قرار گیرند، افزود: هر طرحی که در این بندر اقیانوسی مصوب و اجرا می شود توسعه فرامنطقه ای را خواهد داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اتمام طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از برنامه های مهم دولت در این بندراست گفت:با اتمام طرح توسعه بندرشهید بهشتی که بزودی محقق خواهد شد ظرفیت این بندربه 6.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی افزود: توسعه بخش صیادی، ترانزیت و کشاورزی منطقه چابهار بصورت ویژه از سوی دولت دیده می‌شود و اعتبارات خاصی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل دریایی در سیستان و بلوچستان برای تقویت صادرات و واردات استان و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تاکید کرد: موقعیت خاص جغرافیایی و راهبردی و ارتباط سیستان و بلوچستان با آب‌های آزاد، نیازمند تمرکز بیشتر بر حمل و نقل و کسب درآمدهای ترانزیتی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار