۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

قشم در عصر تحول گردشگری قرار دارد

سرپرست اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن شرایط برای ایجاد عصر تحول در حوزه گردشگری قشم خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۳۳۰
قشم در عصر تحول گردشگری قرار داردبه گزارش مانا عبدالجواد کمالی با بیان این مطلب در دومین جلسه شورای هماهنگی گردشگری قشم گفت: انتخاب قشم به عنوان مقصد گردشگری در سند چشم انداز توسعه کشور نشان از تغییر نگاه ها به این جزیره زیبا دارد.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف بلند در مباحث توسعه گردشگری به عزم ملی و همت والا نیاز داریم و از همه صاحبان صنایع در این حوزه حمایت می کنیم.
به گفته سرپرست اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، با قرار گرفتن جایگاه گردشگری قشم در سند چشم انداز توسعه کشور و تاکید رئیس محترم جمهوری بر تقویت حوزه گردشگری مناطق آزاد کشور، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم نیز بر راه اندازی سایت گردشگری در قشم با هدف تقویت حوزه سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرده است.
وی از ورود 30 نفر از سرمایه گذاران برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری قشم خبر داد و اظهارامیدواری کرد که با برنامه ریزی های این سازمان شاهد حرکت نوینی در بخش فعالیت های حوزه گردشگری به ویژه ساخت هتل های 4 و 5 ستاره در این منطقه باشیم.
در این نشست تنی چند از سرمایه گذاران بخش گردشگری نیز نقطه نظرات خود را برای بهبود و تقویت این حوزه ارائه کردند.
عبدالباسط رضوانی رئیس جامعه هتلداران قشم در این نشست گفت: با توجه به هزینه های بسیار بالا در حوزه هتلداری و کاهش سفرها به این جزیره در ماه های گرم، شایسته است که سازمان میراث فرهنگی کشور از بازسازی اماکن اقامتی در این منطقه حمایت کند.
وی افزود: برای افزایش مجوز فعالیت ها در حوزه هتلینگ، باید ابتدا به زیرساخت های مهم شامل آب، برق و فاضلاب آن توجه ویژه شود تا با مشکل مواجه نشویم.
مهدی اسدی عضو جامعه هتلداران و مدیر بهره بردار هتل خلیج فارس قشم نیز در این نشست گفت: آموزش و آداب هتلداری یکی از دغدغه های مهم این صنعت در قشم است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی افزود: برای تقویت فعالان حوزه گردشگری در قشم باید با ایجاد قوانین بازدارنده از فعالیت غیرقانونی واگذاری خانه های بدون مجوز به مسافران جلوگیری کرد.
در ابتدای این نشست رئیس توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز با ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی قشم در دولت تدبیر و امید، از فعالیت های انجام شده به عنوان یک حرکت نوین و برنامه دار در این حوزه یاد کرد.
مهدی علیا از افتتاح پیست استاندارد موتورسواری قشم، پیست شترسواری در روستای گورزین و پیست مسابقات اتوموبیل رانی آفرود به عنوان حرکت جدید در این منطقه نام برد.
وی همچنین از ساماندهی اتحادیه سفره داران سنتی در جزیره قشم، ساماندهی اسکله های گردشگری و دریایی در حوزه توریسم در روستاهای طبل، سهیلی، شیب دراز، کندالو و لافت نیز به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته طی 9 ماه گذشته یاد کرد.
برگزاری دوره های آموزش گردشگری در حوزه های مختلف، طرح کاشانه میهمان، ساماندهی بادگیرها در نقاط مختلف جزیره نیز از دیگر اقداماتی بود که رئیس گردشگری قشم به آن اشاره کرد.
دومین جلسه شورای هماهنگی گردشگری قشم با حضور سرپرست اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم و فعالان این بخش در سالن مرکز بین المللی رشد قشم با هدف هماهنگی ها برای تقویت این حوزه برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار