۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

تعرفه های دیرکرد کانتینرها در بنادر اعلام شد

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تعرفه های مربوط به نرخ هزینه دیر کرد کانتینرهای وارده و صادره به بنادر کشور، حداکثر میزان سپرده نقدی پرداخت دیر کرد احتمالی هر کانتینر و میزان سپرده غیرنقدی (چک، سفته و غیره) را اعلام کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۳۰۷
تعرفه های دیرکرد کانتینرها در بنادر اعلام شدبه گزارش مانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه شهرسازی، محمود سالمی در ابلاغی به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تعرفه های خدمات یاد شده را از اول مرداد ماه سال جاری اجرایی اعلام کرد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل و دبیر شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در این ابلاغ تصریح کرده است: با عنایت به مسئولیت های آن انجمن(انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته)، شایسته است با در نظر داشتن ملاحظات بر اجرای درست تعرفه ها نظارت و گزارش اقدامات را ماهانه به دبیرخانه کمیسیون و شورایعالی هماهنگی ترابری کشور ارائه کنند.
همچنین با عنایت به فرصت زمانی تا تاریخ یکم مده ماه سال جاری، شایسته است مراتب به نحو مقتضی به خطوط کشتیرانی، نمایندگی های کشتیرانی(اعم از اینکه عضو انجمن باشند یا نباشند)، به ویژه کلیه صاحبان کالا اطلاع رسانی شود.
سالمی خطاب به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تاکید کرد: هرگونه انحراف و یا تخلف از تعرفه های تعیین شده از سوی دستگاههای نظارتی قابل پیگیری است و گردش کانتینر در کشور مطابق با نرم های بین المللی و پیشگیری از تحمیل حق توقف و خروج ناموجه ارز از کشور، مستلزم تشریک مساعی جدی همه دست اندرکاران مرتبط با موضوع بوده و مورد پیگیری کمیسیون و شورایعالی هماهنگی ترابری کشور می باشد.
نرخ هزینه دیر کرد کانتینر معمولی(ریال) برای کانتیتر 20 فوتی 10 روز اول معاف و از 11 تا 20 روز 130 هزار ریال و 21 تا 30 روز 190 هزار ریال و بالاتر از 31 روز 320 هزار ریال است.
همچنین نرخ هزینه دیر کرد کانتینر معمولی(ریال) 40 فوتی در 10 روز اول معاف و از 11 تا 20 روز 250 هزار ریال و 21 تا 30 روز 350 هزار ریال و بالاتر از 31 روز 600 هزار ریال است.
بنا بر این گزارش، تعرفه هزینه دیر کرد کانتینرهای خاص دو برابر و کانتینرهای یخچالی سه برابر تعرفه کانتینرهای معمولی است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: حداکثر میزان سپرده نقدی برای تضمین پرداخت دیر کرد احتمالی هر کانتینر 20 فوت برای 30 روز توقف هفت میلیون ریال و کانتینر 40 فوت برای 30 روز توقف 14 میلیون ریال و میزان سپرده غیر نقدی(چک، سفته) به عنوان تضمین برگشت سالم و دیر کرد احتمالی کانتینر 20 فوت 100 میلیون ریال، کانتینر40 فوت 200 میلیون ریال، کانتینر خاص 20 فوت 200 میلیون ریال، کانتینر خاص 40 فوت 400 میلیون ریال، کانتینر یخچالی 20 فوت 300 میلیون ریال و کانتینر یخچالی 40 فوت 600 میلیون ریال تعیین شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار