۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

گیلان صاحب ایستگاه اقیانوس شناسی می شود/آغاز احداث ایستگاه اقیانوس شناسی در بندرعباس

رئیس پژوهشگاه ملی علوم جوی واقیانوسی کشور از آغاز احداث ساختمان جدید ایستگاه پژوهشی اقیانوس شناسی بندر عباس طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۳۰۱
گیلان صاحب ایستگاه اقیانوس شناسی می شود/آغاز احداث ایستگاه اقیانوس شناسی در بندرعباس

دکتر وحید چگینی توسعه ایستگاه های پژوهشی را یکی از مهمترین برنامه های پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور طی سال جاری عنوان کرد و به مانا گفت:در حال حاضر پایگاه تحقیقاتی اقیانوس شناسی واقع در بندرعباس ساختمان استیجاری دارد.
به گفته وی،بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ساخت پایگاه اصلی اقیانوس شناسی در بندر عباس در زمینی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع در پنج طبقه در دستور کار سال جاری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کلنگ احداث این ساختمان به زمین خورده است اظهار داشت: اعتبارات لازم به این منظور نیز تخصیص یافته است.
رئیس پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی،یادآور شد:ساخت این ایستگاه پژوهشی حداقل سه سال به طول خواهد انجامید.
وی تاکید کرد: با اتمام احداث این ساختمان، کلیه نیروها و تجهیزات ایستگاه پژوهشی فعلی فعال در بندر عباس به آنجا منتقل خواهد شد.
این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در جنوب کشور ، پایگاه های پژوهشی چابهار نیز علاوه بر بندرعباس فعال است.
گیلان نیز صاحب ایستگاه اقیانوس شناسی می شود
وی در ادامه به پایگاه پژوهشی اقیانوس شناسی شمال کشور در نوشهر اشاره کرد و گفت: این پایگاه تحقیقاتی بسیار فعال است و تنها پایگاه پژوهشی اقیانوس شناسی در شمال کشور محسوب می شود.
دکتر چگینی افزود: با توجه به وسعت دریای خزر به دنبال ساخت و راه اندازی پایگاه تحقیقاتی اقیانوس شناسی دیگری در شمال کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به حضور پررنگ گردشگران در استان گیلان و استفاده از سواحل آن، پتانسیل ساخت پایگاه تحقیقاتی در سواحل گیلان وجود دارد که به همین منظور در نظر داریم زمینی مناسب را برای ساخت این پایگاه تحقیقاتی در گیلان تهیه کنیم.
به گفته دکتر چگینی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز به زودی زمین مناسب در گیلان برای ساخت پایگاه پژوهشی اقیانوس شناسی دیگر در شمال کشور از سوی پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی خریداری خواهد شد.
وی تاکید کرد: طی سالهای آینده با تخصیص بودجه مناسب ساختمان این پژوهشگاه احداث و مورد تجهیز قرار خواهد گرفت که امیدواریم این امر هر چه سریعتر تحقق یابد تا شاهد افزایش هر چه بیشتر پایگاه های پژوهشی اقیانوس شناسی در کشور و به دنبال آن افزایش سطح علمی کشور در این زمینه باشیم.

برچسب ها: اقیانوس شناسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار